Gå til innhold

Samboer har blitt syk og kommer hjem fra reise i dag...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat melding om at sambo har blitt syk (sannsynligvis forkjøla), og han kommer hjem fra reise i kveld. Har akkurat lest at jeg bør unngå smitte i denne delen av svangerkapet (er i uke 21), og er derfor veldig usikker på om jeg bør ligge på jobbhybelen de neste dagene for å være sikker.... Bør jeg være så fanatisk? Hva ville dere andre gjort her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir syk hele tiden siden jeg har et barn på 1,5 år som går i barnehagen. Jeg tror nok ikke en forkjølelse har så mye å si på fosteret, men det er jo selvfølgelig kjipt å få likevel. Jeg hadde ikke brydd meg, men du kjenner jo selv på hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke en vanlig forkjølelse er noe farlig. Men får du høy feber er ikke det bra. På den andre siden var jeg og forkjøla rundt uke 20 og det var ikke noe godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker selv også at det ikke kan være så farlig... virker som immunforsvaret er ganske bra nå i graviditeten også, så sannsynligvis biter det ikke på ;) Mulig jeg likevel holder meg unna en dag eller to... er jo ubehagelig med en forkjølelse ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er værre hvis han hadde hatt røde hunder.

 

jeg har hatt både influensa,omganssyke og matforgiftning under mine graviditeter.

så jeg tror ikke en forkjølelse er så farlig.

 

babyen er jo veldig beskyttet inne i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men kan du ikke være i samme hus som samboeren din fordi han er forkjøla og du er gravid?

Det vil jeg kalle å være ganske så hysterisk.

Dette er mitt 3. svangerskap og med to barn på under 3 år har jeg vært gjennom det meste av forkjølelse, influensa, omgangssyke osv osv, og har aldri hørt noe om at det er skadelig på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...det er ganske normalt å bli forkjøla som gravid ;)

 

Men får du feber (ikke bra med høy kropstemp for foster) så skal du ta paracet som det står på pakken, og ikke over 7dager sammenhengene -da bør du kontakte lege.

...ifg helsedirektoratets sider...

 

God bedring til sambo...og deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...