Gå til innhold

Gir dere barna mat som har falt på gulvet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, foreløpig må jeg det, siden alt brød han får havner på gulvet to tre ganger før han spiser det. Ellers går det fort 8 brødskiver på en frokost til en ettåring. Men vi vasker der hver eneste dag, og av og til to ganger om dagen. Gulvet er sikkert til og med reinere enn bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja.

 

Forøvrig krabber han selv rundt før jeg rekker å feie det opp og putter alt han finner i munnen, både mat som har falt ned og annet rusk og rask. Så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Hvis gulvet ikke er så rent, så gjør jeg ikke det. Og hvis brødskiva detter med påleggssida ned, så gjør jeg ikke det. Men ellers: ja. Passer på å ha det nogenlunde rent her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men om lillebror mister noe mat ned og jeg ikke tar det opp igjen, så plukker han det ofte opp og spiser det når han går fra bordet. Og han er 4 år hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira 1+1 underveis

Nei, forsøker å lære 2-åringen at det som lander på gulvet ikke skal spises. Hovedgrunnen til dette er at vi har en hund, og da er det vanskelig å alltid ha det rent (og fritt for hår!!) på gulvet.

 

I tillegg er hunden ofte raskt ute med å "støvsuge" gulvet der 2-åringen sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... hvis hun heller ut maten sin på gulvet eller vil ha mer etter hun har tømt noe på gulvet og spist noe. Men mest brødskive og sånt, men ikke så mye middag som det blir mer gris med. Hun spiser alt hun finner på gulvet likevel, enten det er mat eller ikke. Dessuten vasker jeg gulvet under stolen med såpespray og papir etter hver gang det spises så tror det er noenlunde rent der maten faller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...