Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Noen som har gjort det? Når bør jeg fortelle at jeg er gravid? På intervju? Når jeg får tilbud om jobb? Etter kontrakten er skrevet? Drøye det så lenge jeg overhodet kan? Hvis man sier noe på intervju får man vel garantert ikke jobben? Hvis jeg venter til etter jobben er min er jo ikke det en veldig bra måte å starte et arbeidsforhold på? Noen erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har ikke erfaring med å søke jobb som gravid, men jeg kan komme med et innspill som den som sitter på den andre siden av bordet og skal ansette. Jeg hadde ikke satt pris på å få vite at du er gravid kort tid etter jeg ansatte deg, hvis dette var noe du visste da du var på intervju og takket ja til jobben. Når man ansetter kvinner i den rette alderen må man ta høyde for graviditet. Om det skjer kort tid etter ansettelse, men du ikke var gravid da du fikk jobben blir det litt annerledes. Du har ikke noen plikt til å fortelle at du er gravid, men som du skriver selv er det kanskje ikke den beste starten på et arbeidsforhold om du ikke sier noe... Jeg kunne imidlertid ansatt en gravid person om jeg var sikker på at det var den rette personen for jobben!
Himmel og hav Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Jeg var på jobbintervju med kul på magen som ikke lot seg skjule, og fikk jobben. Jeg hadde ingen planer om å legge skjul på at jeg var gravid, for det ville for meg være å starte et arbeidsforhold med uærlighet, og det er ikke akkurat sånn jeg vil ha det. Søstra mi var på jobbintervju med en 3 uker gammel baby i vogn. Hun fikk også jobben, elv om hun sa at hun antagelig ville søke ulønnet permisjon et par måneder etter at den ordinære permisjonen var over. Om man er den rette for jobben så får man den uansett. Når det er sagt så kommer det jo litt an på hva slags jobb man søker. Om det er en jobb der det er mange om beinet, så er det nk lettere å bli skviset ut som gravid.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Mitt råd er at du må være ærlig om det. Er du den som er best kvalifisert til jobben, så er ikke et år lenge å vente for arbeidsgiver. Jeg har også ansatt en som holdt skjult at hun var mange måneder på vei. Lovte å jobbe masse, men da prøve tiden var over var det rett på sykemelding og krav på tilpasset arbeidstid etc etc. Det arbeidsforholdet var ikke så hjertelig må jeg være så ærlig å si, så jeg er spent på hvordan det blir når hun kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå