Gå til innhold

leggetid i helger - 6.klassing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det hos dere? Min 11 åring vil ikke legge seg - og mener "alle andre" får være oppe så lenge de vil i helgene. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det hos dere? Min 11 åring vil ikke legge seg - og mener "alle andre" får være oppe så lenge de vil i helgene. Hva mener dere?

Min 6 åring er iallefall oppe til mellom 21.00 - 22.00 i helgene! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min 2 år yngre, så jeg er ikke helt der enda, men har mange venner med barn på den alderen og ser at leggetidene også varierer stort. Noen lar sine være oppe til både 22 og 23 og enda lenger fra de er 7-8 år gamle, andre sender 12 åringer i seng kl 21.30 senest. Tror nesten du som kjenner barnet ditt best må finne den beste leggetiden for ditt barn. Jeg personlig er ikke så stort fan av å la barna være så veldig sent oppe hver helg, det tuller for mye med døgnrytmen deres, de må jo tidlig opp igjen på hver nye mandag. Tviler på at ungene får være oppe til så mye lenger enn rundt 21.30 i helgene når de er 11 år gamle. Med mindre det er noe spesielt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stesønn på 11 har veldig fleksibel leggetid i helgene. Han blir ikke trøtt eller sur hvis han legger seg klokka tolv, men legger seg ofte før elleve i helgene. Halv ti-ti på hverdager. For noen er det kanskje seint, men han trenger ikke så mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss begynner dagen tidlig, og da blir kvelden tidlig også, for store og for små. Synest det er helt ok at unger på den alderen er lagt en time eller helst to før de voksne.

 

At han muligens har godt rett i at andre er opp lenger, er ikke usannsynlig. Men det betyr jo ikke at det er det rette for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt tidig. Var akkurat dette jeg hadde tenkte å skrive selv nå, men så linken. :) Er og 11 år. Her legges det 21 i uke dagene, men i helgene blir det mellom 22 og 23. I dag ble den 23.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...