Gå til innhold

Er det mulig..sikkert 6-7 statusoppdateringer på min fb handler nå om Tooji og at han er jo ikke norsk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trangsynte, sure, gammeldagse, tullinger!

 

Jeg har ikke hørt noen av bidragene og jeg driter egentlig i hele gp, men syntes det er skikkelig trist at folk tenker sånn i 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk ikke sånne venner, har noen som forklarer med store ord at dette ikke er låta for dem og at de hadde håpet på en annen vinner, men uten noe referanse til nasjonalitet...

 

Jeg ville vel enten ha svart, slettet eller hevet meg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke sånne venner, har noen som forklarer med store ord at dette ikke er låta for dem og at de hadde håpet på en annen vinner, men uten noe referanse til nasjonalitet...

 

Jeg ville vel enten ha svart, slettet eller hevet meg over det.

 

Jeg "hever meg over det" (som betyr at jeg er for feig til å svare på det). men i mitt indre ergrer jeg meg skikkelig. Men det er mange andre som bemerker det ser jeg, og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en kommentar fra en på besøk her også! Jeg regner med han er født og oppvokst i Norge, og da er han like Norsk som det vi er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Jeg har blitt så sur, gammel og kjip at jeg gjør en av to ting:

 

1. Sier fra når dritten tyter ut

2. Gjør kort prosess: Sletter vedkommende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm ja dustete...!

 

 

Jeg tenkte kun på at det var rart at han amerikaneren er med, for han har jo tilknytning til Norge eller hva?

 

 

Lurer noen ganger på hvordan barna mine kommer til å få det... som barn av to utlendinger (fra to forskjellige land) oppvokst i et tredje...? Tre språk hvorav landsspråket sansynligvis kommer til å være det beste, men ikke regnes som morsmål...

 

Egentlig kommer de jo ikke til å tilhøre en nasjon, eller ha en klar nasjonalitet (annet enn i passet der de er norske).

 

Når man har veldig behov for å plassere forl i båser blir "slike" som mine barn et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags venner har du egentlig...?

 

Ikke få dette til å bli at jeg er kjip person som har sånne venner da:)

Dette er fb venner. Folk jeg ikke har sett på 20 år osv. Av min 300 fb venner så er det kanskje 5 som er nære og 30 som er viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 350 venner, mange har kommentert MGP, men INGEN har nevnt noe om hudfarge eller etnisk opprinnelse... Og det har jeg ikke tenkt over selv heller! Hører jo at navnet ikke er norsk, men tenkte faktisk ikke over det før jeg leste innlegget ditt nå... :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vinterbrud

Så tåpelig å legge seg borti at han har en iransk bakgrunn.Mannen er norsk,og sangen er herlig.Her har vi sett på hele grand prix,8 åringen min liker programmet veldig godt.

På min facebook status,har det kommet to jubeloppdateringer etter seieren.

Jeg tenker også på fremtiden for mitt halvt tyrkiske barn,jeg kan bli litt skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel vært her lenger en Stella Mwangi og hennes afrikatrommer...? Hva for slags rolle spiller det egentlig? Blææ!

 

Jeg lurer mer på hva det er jeg har gått glipp av. Han jobber i barnevernet, hvorfor alt fokuset på det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at det har kommet noen kommentarer fra "venner" på FB her også.

 

Og må jo bemerke at absolutt alle som har representert Norge i MGP er norske, slik som Elisabeth Andreasson, Alexander Rybak, Stella Mwangi......

 

Må si at for min del spiller det ingen rolle hvem som representerer Norge i MGP, dvs her er interessen så laber hos meg så jeg viste ikke hvem som vant og ikke engang at han ikke er "helnorsk", som noen vil kalle det, før jeg så bemerkningene om dette på FB nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har vel vært her lenger en Stella Mwangi og hennes afrikatrommer...? Hva for slags rolle spiller det egentlig? Blææ!

 

Jeg lurer mer på hva det er jeg har gått glipp av. Han jobber i barnevernet, hvorfor alt fokuset på det egentlig?

 

Stella flyttet fra Kenya til Eidsvoll i 1991, da hun var fem år gammel står det på Wikipedia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hehe, jeg har nettopp en heftig diskusjon på fb nå om akkurat samme tema. At folk klarer å lire utav seg så rasistiske utsagn som dette menneske gjorde, er over all fatteevne for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot utseendet hans, men da jeg vokste opp måtte man synge på sitt eget språk, og det var tydelig forskjell på f.eks. Tyrkia og de andre nasjonene. Litt rart at Norge skal sende en sånn "tyrkisk" sang til finalen, MEN: Jeg liker sangen. Og sangeren, hehe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var samme diskusjonen da Stella Mwangi vant også, men ikke et pip da Alexander Rybak vant. Det gjør at jeg tenker at de egentlig ikke mener norsk, men hvit. Og det gjør saken enda tristere :(

 

Jeg hadde håpt Nora vant, da hun var den beste av de jeg har hørt (må ærlig talt innrømme jeg ikke har sett annet en første delfinale), etter navnet å dømme er hun ikke 100% norsk og blendahvit hun heller. Men jeg ser ikke relevansen, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har vunnet Melodi grand prix tre ganger:

 

I 1985, med svenske Elisabeth Andreasson (Bobbysocks)

 

I 1995, med irske Fionnuala Sherry (Secret Garden)

 

I 2009, med hviterussiske Alexander Rybak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...