Gå til innhold

Fordeler/ulemper med 50% barnehageplass


Tuppen & Lillemor

Anbefalte innlegg

Jenta mi er bare 6 mnd, men skal begynne i barnehagen like etter hun har fylt ett år. Og ettersom jeg skal jobbe i 50% nattstilling har vi mulighet til å ha Lillemor i barnehagen i kun halv plass. Jeg har veldig lyst til å ha snuppa hjemme en del, mest fordi jeg syns de er for små til å være i bhg fra tidlig morgen til sent på ettermiddagen 5 dager i uka, når de bare er ett år... Og med fare for å hisse på meg noen mener jeg også at de søte små har det aller best hjemme sammen med mamma og/eller pappa, ihvertfall i de første leveårene.

Men for all del, ikke misforstå, jeg er ikke imot å ha barna i bhg, de blir tatt godt vare på der, og har det moro med vennene sine. Men når vi først har muligheten til å slippe full barnehageplass føler jeg at det er det beste for Lillemor.

 

Eller hva syns dere? Er det problematisk for barna deres å ikke være i barnehagen hver dag, de av dere som har barna i 50/60/70% barnehageplass? Tenker på at det kan ta veldig lang tid før de blir trygge i barnehagen, blir kjent med personalet, andre unger osv. Og bruker veldig lang tid på tilvenningen kanskje?

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går greit, men det er kjedelig når de gjør morsomme ting (som feks. turer, juleverksted, nissefest etc.) på dager der hun ikke er der. Så hun har gått glipp av endel slike ting + at tilvenningen tok ganske lang tid.

Har valgt å søke henne inn 100% fra høsten av og heller ha henne litt kortere dager hver dag slik at hun får mer kontinuitet og at hun kommer inn i "gjengen" samt at hun ikke går glipp av de morsomme tingene som skjer i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her begynner 60% i bhg i april, da er hun 15,5 mnd. Selv syns jeg egentlig det er for tidlig også, men jeg studerer og må dessverre klare eksamene jeg har oppsatt.

 

Når de er så små som mlm 1-2 år, mener jeg at de ikke går glipp av så masse. Sånt mener jeg kommer mer og mer fra passerte 2 år.

Syns mødre undervurderer seg selv masse med tanke på hvor perfekt og underholdende DE er for sine søte små.

 

Dersom HI føler seg mest komfortabel med 50% for barnet sitt, er jo også dette det riktige for dere:-). Akkurat som jeg velger 60% for vår. Det betyr ikke at jeg ser ned på de som er i bhg 100% eller ikke er i bhg i det hele tatt.

 

Dette med rutiner, løser vi her ved å opprettholde de daglige rutinene også de dagene når vi er hjemme. Står opp til samme tid, spiser, sover osv til ca samme tidspunkter.

 

Vi har fått en kjempeflott bhg som er veldig positive til rolig tilvenning. I tillegg har vi dratt og besøkt bhg i helger. Sett oss rundt i uteområdet, lekt litt med apparatene. Fra slutten av februar skal vi på besøk til bhg en gang i uken og være der med henne, i mars det samme men mer i bakgrunnen og la de ansatte ta mer og mer del i syslene med henne, hun starter da rett etter påske. I starten har vi bestemt at hun skal være i bhg hver dag et par uker for å komme inn i ny hverdag, men deretter blir det 3 ganger i uken.

 

Har også øvet oss litt på dette med å si ha det. Når vi går, eller hun skal passes litt av tante eller nabodama, er ha det noe vi har trent på litt og skal fortsette med. Om det betyr noe, vet jeg ikke, men tenker at vi kanskje lærer henne dette med at vi går, og så kommer vi alltid tilbake igjen.

 

Nå har ikke dette satt i gang rent praktisk ennå, så jeg vet jo ikke hvordan dette vil gå. Gruer meg litt til å levere vesla fra meg, men tror det vil gå kjempefint og at hun i tillegg til å være en del med meg, har godt av å erfare verden også uten meg og med andre barn.

 

Lykke til med valget! Syns alle og enhver skal velge de metodene som man kan leve med, det være seg rent økonomisk eller rent følelsesmessig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er bare 6 mnd, men skal begynne i barnehagen like etter hun har fylt ett år. Og ettersom jeg skal jobbe i 50% nattstilling har vi mulighet til å ha Lillemor i barnehagen i kun halv plass. Jeg har veldig lyst til å ha snuppa hjemme en del, mest fordi jeg syns de er for små til å være i bhg fra tidlig morgen til sent på ettermiddagen 5 dager i uka, når de bare er ett år... Og med fare for å hisse på meg noen mener jeg også at de søte små har det aller best hjemme sammen med mamma og/eller pappa, ihvertfall i de første leveårene.

Men for all del, ikke misforstå, jeg er ikke imot å ha barna i bhg, de blir tatt godt vare på der, og har det moro med vennene sine. Men når vi først har muligheten til å slippe full barnehageplass føler jeg at det er det beste for Lillemor.

 

Eller hva syns dere? Er det problematisk for barna deres å ikke være i barnehagen hver dag, de av dere som har barna i 50/60/70% barnehageplass? Tenker på at det kan ta veldig lang tid før de blir trygge i barnehagen, blir kjent med personalet, andre unger osv. Og bruker veldig lang tid på tilvenningen kanskje?

 

På forhånd takk for svar :)

 

 

Lillegutt begynte i bhg i september, da var han akkurat blitt ett år gammel. Han går 60%, altså 3 dager i uken. 2 av de 3 dagene er korte (0830-1430), og den siste dagen er lang (0730-1545). .

 

Vi bestemte oss for at jeg skulle jobbe i redusert stilling i to år, slik at lillegutt slipper å være i bhg hver dag. Har bare positive erfaring med 60% plass. Tilvenningen gikk fort og han er veldig glad i de ansatte og barna. Han storkoser seg der, og jeg får kun gode tilbakemeldinger av de ansatte om at han er i kjempe humør hele dagen :)

 

Når de er så små som mellom 1-2 år så bryr de seg fint lite om nissefester eller spesielle aktiviterer som foregår i bhg.. dette blir nok mer interessant når de nærmer seg 3 år. Jeg har hvertfall aldri merket at min ettåring føler seg snurt fordi han ikke fikk bli med på akedag, eller lucia tog i bhg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 70% plass i starten, så hun var der 3-4 dager i uka, fra 8 til ca 14-1430 (sov minst 2 av de timene). Det fungerte veldig bra. Jeg tror hun hadde fri hver torsdag og annenhver mandag. Barnehagen anbefalte egentlig å ha oppholdsdagene i ett strekk, men pga bemanning og annen deltidsplasskabal fikk vi ikke de "beste" dagene.

 

50% KAN bli litt lite, dvs de ukene det er 2 dager i uka kan det bli litt vel sjeldent dersom de er spredt. Det er bedre med man+tirs og annenhver onsdag enn man+tors og annenhver onsdag. Ideelt sett hadde 50% plass betydd korte dager hver dag, men sånn er det dessverre ikke :-(

 

Om ungen din er veldig aktiv så "risikerer" du også at du må holde et høyt aktivitetsnivå de dagene du er hjemme med henne (altså høyere enn nå, fordi hun blir vant med og trives med stimuleringen i barnehagen). Om det er en fordel eller en ulempe kommer an på deg selv :)

 

Dersom du kan velge dager selv så ville jeg prøvd å få all dagene i ett strekk, og også sett på gamle månedsplaner om det er spesielle ting som skjer enkelte dager. Riktignok betyr det nok mer for deg enn for ungen om den får være med på karneval, turer eller er der den dagen i uka med varmmat, men om du kan og tror det er litt viktig for deg så er det jo greit å iallfall vite når sånt pleier skje.

 

Husk også at du gjør et valg for neste år, altså at jenta di muligens skal ha 50% plass til hun blir 2 år. Og for en 2-åring betyr det mer enn for en 1-åring hva som skjer de dagene hun (ikke) er der. (Noen steder går det greit å få utvidet plassen etterhvert; om du vet det er tilfelle hos dere så er det jo ikke noe problem :) Du får vel omtrent alltid utvidet til 100% plass til neste barnehageår om du ønsker det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaubinna, du har nok rett i at vi må finne ut hva vi føler oss komfortable med og følge det. Og jo mer jeg tenker på det, jo mindre har jeg lyst til å ha full barnehageplass til henne. Så valget er igrunn ikke så vanskelig. Men ble litt i tvil om 50% plass var best for meg eller Lillemor...Vil jo velge det som er best for henne!

 

Mamma85: takk for at du deler din erfaring! Godt å høre at det fungerer bra for dere..:)

 

Lillenims: Foreløpig er Lillemor normalt aktiv tror jeg, så ser ikke på det som noe problem. Men må vel prøve å være flink til å finne på ting når hun er hjemme :) Og ang. organisering av "hjemmedager" og "barnehagedager" trodde jeg det var best å ha barnehagedagene spredt utover de forskjellige ukedagene jeg da, så det ikke skulle gå så mange dager mellom hver gang hun er i barnehagen. Ting blir jo fort utrygt hvis det er lenge siden (altså 4-6 dager) sist hun var i bhg.

Hmmm, får høre i bhg hva de syns der..

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillenims: ang. organisering av "hjemmedager" og "barnehagedager" trodde jeg det var best å ha barnehagedagene spredt utover de forskjellige ukedagene jeg da, så det ikke skulle gå så mange dager mellom hver gang hun er i barnehagen. Ting blir jo fort utrygt hvis det er lenge siden (altså 4-6 dager) sist hun var i bhg.

 

Det de sa til oss var at det var en fordel med dager i strekk fordi da var det så lenge som mulig med de samme rutinene - altså hjemme med oss eller i barnehagen med dem. Med annenhver dag så ble det mer "på og av".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ♥ JuniGull10 ♥

Vi har en 100% plass som vi bruker som vi vil. Han er der fra 60-100% hver uke. Jeg merker stor forskjell på han etter en full uke i bhg og etter en uke hvor han bare har vært der noen dager. Han blir fortere syk etter en full uke også. Jeg tenker det er slik at han er mer sliten etter en full uke og tåler mindre? Ikke vet jeg, men slik har det iallfall vært her. (Han sover bra og inntrykket er at han trives, men han er jo ikke hjemme....)

 

Det er forskjell på barn, men jeg ville hatt 60% plass til vår sønn om det hadde gått. 3 dager i uken er perfekt! Men dessverre ønsker ikke de ulike bhg å ha annet enn 50 og 100 % plasser (er kun 100% plasser i avdelingen til sønnen vår..).

 

Vi satt av 3 uker da han startet og han var der 4 dager i uken og litt kortere dager enn vanlig. Ring bhg og se om dere kan kjøpe plass i et par uker, slik at hun får noen dager sammenhengendes, så vil det nok bli lettere.

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuniGull: Det hadde kanskje vært den beste løsningen, men er jo ganske stor forskjell i pris på halv og full bhgplass, når man regner med kontantstøtten man får om man ikke har full plass. Blir jo faktisk 4000 kr forskjell i mnd..!

 

Det hørtes ut som en god løsning på tilvenningen, skal høre om det er en mulighet..

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 50% barnehageplass til jenta vår på ett år. Det fungerer veldig fint her. Hun trives godt i barnehagen, men får også rolige dager hjemme og mer tid med oss foreldre nå mens hun er så liten.

Jeg syns det blir litt mye for en ettåring å gå i barnehagen hver dag, men ser det positive med at de får være sammen med andre barn. Skulle vi vært hjemme med henne ville vi nok benyttet oss av åpen barnehage el.l. Da syns jeg hun likegodt kan gå noen dager i barnehagen og bli kjent og trygg på de voksne og barna som er der. Mest sannsynlig skal hun jo gå noen år i barnehage, så om hun får en rolig start så ser jeg ingen ulemper med det.

Så min mening er at 50 (evt 60)% plass er det beste fra to verdener både for barnet og foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 50% barnehageplass til jenta vår på ett år. Det fungerer veldig fint her. Hun trives godt i barnehagen, men får også rolige dager hjemme og mer tid med oss foreldre nå mens hun er så liten.

Jeg syns det blir litt mye for en ettåring å gå i barnehagen hver dag, men ser det positive med at de får være sammen med andre barn. Skulle vi vært hjemme med henne ville vi nok benyttet oss av åpen barnehage el.l. Da syns jeg hun likegodt kan gå noen dager i barnehagen og bli kjent og trygg på de voksne og barna som er der. Mest sannsynlig skal hun jo gå noen år i barnehage, så om hun får en rolig start så ser jeg ingen ulemper med det.

Så min mening er at 50 (evt 60)% plass er det beste fra to verdener både for barnet og foreldrene.

 

Så godt å høre at det er flere som har positiv erfaring med halv bhgplass! :)

Og dere mottar vel halv kontantstøtte da? Hørte noe snakk om at barna ikke kan være i bhg mer enn 19 timer pr uke hvis man skal kunne motta halv kontantstøtte...? Men regner med at halv bghplass betyr halv kontantstøtte uavhengig av antall timer? Eller er jeg helt på bærtur...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får kontantstøtte ja, ca. kr.1300,- pr.mnd. Hvor mye man får avhenger av hvor mange timer barnet har mulighet til å være i barnehagen i løpet av en uke. Det kommer altså an på åpningstiden i barnehagen. Det står en grei oversikt på NAV sine nettsider.

Fra 1.aug 2012 skal reglene for kontantstøtte endres. Vi fikk brev om dette i dag. Da får man ikke kontantstøtte dersom barnet har 20 timer eller mer avtalt oppholdstid i bhg pr. uke. Støtten økes også for for barn mellom 13 og 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får kontantstøtte ja, ca. kr.1300,- pr.mnd. Hvor mye man får avhenger av hvor mange timer barnet har mulighet til å være i barnehagen i løpet av en uke. Det kommer altså an på åpningstiden i barnehagen. Det står en grei oversikt på NAV sine nettsider.

Fra 1.aug 2012 skal reglene for kontantstøtte endres. Vi fikk brev om dette i dag. Da får man ikke kontantstøtte dersom barnet har 20 timer eller mer avtalt oppholdstid i bhg pr. uke. Støtten økes også for for barn mellom 13 og 18 mnd.

 

Ok. Skal sjekke Nav sine nettsider. Ikke lett å sette seg inn i alt dette her. Trodde halv bhg plass var halv bhg plass, men er kanskje ikke det da, hvis det avhenger av åpningstider i bhg osv.. Halv plass er jo to dager den ene uka og tre dager neste uke, annenhver uke, men de regner vel gjennomsnittet pr mnd eller? Hmm, får nok lese på Nav.no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hva de andre svarer,men jenta mi begynte 50% når hun var 14 mnd, ingen problemer med tilvenning og hun storkoser seg der. Er der fra ca 9 eller 9.30 til mellom 14 og 15. Jeg hadde tenkt å ha henne hjemme, men hun er supersosial og alle de andre barna er i bhg så vanskelig for oss å treffe andre mødre med barn på samme alder på dagtid. Har ikke merket forskjell på henne, annet enn at hun kanskje er enda mer tilfreds hjemme på ettermiddagene etter bhg fordi hjemme-lekene hennes blir "nye" og spennende igjen når hun har vært borte fra de en stund. Ila dagen sover hun 1-2t og hun har aldri survet noe i bhg. Slik jeg ser det får jenta mi det beste av begge deler når hun har halv plass. Uten å kritisere noen som helst, for jeg velger å tro at alle vil det beste for barna sine og gjør de valgene som passer best for familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hva de andre svarer,men jenta mi begynte 50% når hun var 14 mnd, ingen problemer med tilvenning og hun storkoser seg der. Er der fra ca 9 eller 9.30 til mellom 14 og 15. Jeg hadde tenkt å ha henne hjemme, men hun er supersosial og alle de andre barna er i bhg så vanskelig for oss å treffe andre mødre med barn på samme alder på dagtid. Har ikke merket forskjell på henne, annet enn at hun kanskje er enda mer tilfreds hjemme på ettermiddagene etter bhg fordi hjemme-lekene hennes blir "nye" og spennende igjen når hun har vært borte fra de en stund. Ila dagen sover hun 1-2t og hun har aldri survet noe i bhg. Slik jeg ser det får jenta mi det beste av begge deler når hun har halv plass. Uten å kritisere noen som helst, for jeg velger å tro at alle vil det beste for barna sine og gjør de valgene som passer best for familien :)

 

Ja det har du nok helt rett i! :) Egentlig trenger jeg barnehageplass kun 5 dager i mnd, så har vært inne på tanken med dagmamma også, de få dagene vi faktisk TRENGER barnepass. Men så tenker jeg at Lillemor kanskje vil ha glede av å være sammen med andre barn i bhg også..

Eller det kommer jo an på hvordan hun er som person, hvor selvstendig/sosial hun er osv.

Eller har egentlig barn under 2 år noe særlig glede av å være i bhg? Hvis de uansett har innholdsrike dager hjemme og treffer andre barn ellers.. Hmm, vanskelig å si hvordan hun kommer til å være om et halv år, de forandrer seg jo enormt mye fra 6 til 12 mnd.. Dette er ikke lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett nei. Jeg søkte 40%, men da ringte bhg og sa de syns det var for lite nettopp med tanke på at de skal være der såpass ofte at de føler en tilhørighet til bhg. Men man kjenner sine egne barn best :) Bedre å søke da, og så heller si opp plassen til høsten, enn å stå der uten plass og ha behovet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, mamma'n og englebaby'n. Har allerede søkt plass. Søkte 100 % også sier jeg heller ifra meg det vi ikke trenger. Bedre det, enn motsatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd! Spesielt det med å ha kontinuerlige dager istedet for spredte dager ved deltds- barnehageplass, hadde selv tenkt at spredte dager ville være best- så det ikke ble for langt mellom- men ser nå at det kanskje ikke er så viktig, skal også høre med barnehagen når den tid kommer:) Er få som velger deltidsplass iflg en bhg.styrer jeg pratet med her om dagen, så fint å høre at dere har gode erfaringer med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd! Spesielt det med å ha kontinuerlige dager istedet for spredte dager ved deltds- barnehageplass, hadde selv tenkt at spredte dager ville være best- så det ikke ble for langt mellom- men ser nå at det kanskje ikke er så viktig, skal også høre med barnehagen når den tid kommer:) Er få som velger deltidsplass iflg en bhg.styrer jeg pratet med her om dagen, så fint å høre at dere har gode erfaringer med det :)

 

Det er veldig godt å høre at dere har positive erfaringer med 50% bhgplass ja :) Så tusen takk for mange fine svar :)

 

Jeg har også hørt at det ikke er mange som velger 50% plass i bgh, og når jeg nevnte på halv plass til lederen i bgh jeg har søkt plass i hørtes han ikke veldig begeistret ut... Vet ikke helt hvorfor men tenkte kanskje det var fordi det blir vanskelig for dem å fylle opp de resterende 50 prosentene. Og dermed blir det skjevt fordelt med antall barn og bemanningen. Jaja, samme kan det være, så lenge Lillemor og vi er fornøyde med den løsningen vi ender opp med... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er bare 6 mnd, men skal begynne i barnehagen like etter hun har fylt ett år. Og ettersom jeg skal jobbe i 50% nattstilling har vi mulighet til å ha Lillemor i barnehagen i kun halv plass. Jeg har veldig lyst til å ha snuppa hjemme en del, mest fordi jeg syns de er for små til å være i bhg fra tidlig morgen til sent på ettermiddagen 5 dager i uka, når de bare er ett år... Og med fare for å hisse på meg noen mener jeg også at de søte små har det aller best hjemme sammen med mamma og/eller pappa, ihvertfall i de første leveårene.

Men for all del, ikke misforstå, jeg er ikke imot å ha barna i bhg, de blir tatt godt vare på der, og har det moro med vennene sine. Men når vi først har muligheten til å slippe full barnehageplass føler jeg at det er det beste for Lillemor.

 

Eller hva syns dere? Er det problematisk for barna deres å ikke være i barnehagen hver dag, de av dere som har barna i 50/60/70% barnehageplass? Tenker på at det kan ta veldig lang tid før de blir trygge i barnehagen, blir kjent med personalet, andre unger osv. Og bruker veldig lang tid på tilvenningen kanskje?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Ser at du har fått mange svar fra mammaer, så tenkte du skulle få svar fra den andre siden og. Jeg er pedleder på småbarnsavdeling og har hatt mange barn på tilvenning. Min erfaring er at det er så utrolig forskjellig fra barn til barn. Noen takler veldig dårlig å være borte en dag eller to, da blir det helt krise. Mens andre bryr seg ikke i det hele tatt.

 

Styrer i min barnehage anbefaler foreldre ikke under 80% plass p.g.a trygghet for barnet. Noen barn kan rett og slett ikke bare gå 50%, de klarer ikke å komme inn i rutiner og bli trygge. Men som sagt er det stor forskjell på barna og på størrelsen på barnehagen/avdelingen.

Men hvis de går 50% så ser vi ihvertfall hos oss at det er lettere for de barna som ikke har så lange opphold. Blir lenge med 5 - 6 dager i strekk hjemme.

Men jeg vil ihvertfall råde deg til å ha de tre første tilvenningsdagene i ett uansett hvilke dager barnet ditt skal gå, og kanskje få økt plass den første måneden til barnet er trygg på barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min begynte i barnehagen da han ble to år(vi gikk i åpen barnehage fra han var 1år), han er nå 2 1/2 ,og han går 60% og jeg synes det funker veldig fint. han var og er fortsatt av den sjenerte typen, og jeg var ørliten tankefull over hvordan tilvenninga skulle gå, men det gikk over all forventing og på bare ei lita uke var han klar. Vi er ikke veldig begeistra når jeg drar om morran, men det er han ikke bestanding når han skal til bf heller, men det går mer på at jeg drar,ikke på at han ikke vil dit han skal være.Han koser seg de dagene han er i barnehagen og koser seg de dagene han er hjemme...han vet ikke noe om hva han går glipp av der og de er veldig flinke til å ha litt større aktiviteter og slikt de dagene det er flest barn der. og arrangeres slikt som nissegrøtfest eller karneval så blir alle barna i barnehagen invitert til å være der den dagen, de som i utgangspunktet ikke har bhg dag da, kommer da innenfor gitte tidsrom som 10-14. Men nå går min i en liten familiebarnehage da, med 10 plasser, jeg vet ikke noe om hvordan det er i større barnehager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min begynte i barnehage da han var 11 mnd og har gått der i snart 3 mnd. Han er der 4 dager og fra 9.30 til ca 15. Dette fungerer strålende. Jeg tror det er bedre med flere og kortere dager enn få og lange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym #20!

Flott med svar fra noen som ser saken fra den siden og! Ja, barn er jo så forskjellig så er ikke godt å si hvordan akkurat jenta mi vil takle en slik situasjon. Er ikke godt å si for meg som kjenner henne engang, for det er jo såpass lenge til hun skal begynne å bhg, og hun vil jo utvikle seg og forandre seg enormt mye innen den tid..

Det du skriver om minimum 80 % plass pga trygghet for barnet er nettopp grunnen til jeg skrev dette innlegget til å begynne med. Men heldigvis har jeg jo fått mange bekreftelser på at

Høres lurt ut å ha tilvenningensdagene i strekk og kanskje ha økt plass den første tiden ja. Det skal jeg ta med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Tøssa!

Takk for svar! Høres ut som dere har fått et fint opplegg på det.. Godt å høre at det er enda flere med positive erfaringer. Jo fler, jo bedre :)

 

Hei El1!

Så fint at det fungerer så bra med gutten din i bhg.. Det høres jo ut som en god løsning med flere og kortere dager hvis man har mulighet til det, men det hadde ikke vi fått til.

 

Også er litt av grunnen til at jeg vurderer en 50% plass mer enn f.eks 60% den halve kontantstøtten vi får hvis hun har halv bhgplass. Det er jo tross alt en betydelig sum det er snakk om, og det er dumt å "gå glipp av" de 2500 kr/mnd bare pga èn ekstra dag i bhg annenhver uke (=60% kontra 50%).

Så det er flere hensyn å ta her, men selvfølgelig er Lillemor det viktigste, og vi vil bare gjøre det som er best for henne <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...