Gå til innhold

Hvor ille er det å ha babyen i passasjersetet foran?


Tired mama

Anbefalte innlegg

Begynte å ha han der fordi han haaatet å kjøre bil som bitteliten baby, og det gjorde det litt lettere for meg å ha han så nærme. Har selvfølgelig slått av airbagen.

 

Han sitter der stort sett kun til og fra barnehagen (for å hente/levere eldre søsken).

 

Er det helt fy fy å ha han der? Er jeg totalt uansvarlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ille om han sitter i en godkjent bilstol som er riktig for han lengde og vekt. Samtidig som airbagen er frakoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et par år siden hadde vi en firmabil med kun seter foran, sønnen vår satt bakovervendt i bilstolen sin, airbag av - det er ingenting å si på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ingensteder med første jenta mi om hun ikke kan sitte forann. Fra baby stadiet ble hun så bilsyk, måtte gi henne sutten hele tiden, tusen stopper, tørke spy .... Nå er hun 7 år, hun sitter enda forann, sitter hun bak så spyr hun. Utrolig slitsomt, for henne og oss... men sånn er det nå bare. Ser ingen annen løsning, men kunne ønske jeg kunne hatt henne bak hele tiden, føler det er tryggere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tryggere å ha en ungen i fremme i bilen, enn å drive å snu seg, og kike i speile og stresse med en unge bak i.

Hadde største i sete sitt der når han var liten, og det var ren og skjær luksus. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! Er det sant? Så godt å høre!

 

Har følt meg så forferdelig og hatt så dårlig samvittighet. Men da kan jeg jo bare fortsette med det.

 

Og ja, selvfølgelig sitter han i godkjent babysete! :-)

 

Takk for svar alle sammen, og fortsatt god lørdag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mailet Trygg Trafikk om det, fordi eldste ble veldig bilsyk.

 

De svarte da at så lenge han satt i bilstolen sin, og airbag ikke var aktiv var det ikke noe forskjell på å sitte der som å sitte bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...