Gå til innhold

Fem timer venting på gardermoen med ettåring.. Går det?


Musemorbr /

Anbefalte innlegg

Norwegian har endret det fra en time til fem. Det er litt ekstremt, synes jeg. Hva gjør vi i så mange timer? Ikke skal vi ha vogn heller, siden vi har fått kjøpt en som venter når vi kommer frem. Ville ikke sjanse på frakten. Det skulle jo bare være en time vent. Nå blir det midt i sovetiden også. Noen med erfaring som har gode råd? Ungen er 14 måneder gammel når vi drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får låne vogn på flyplassen. MEn du må snakke med dem om det. Det går nok bare du er kreativ. Ta med en ipad eller noe eller en iphone så du har noen barne apper der. Og mye leker og snacks. Jeg hadde ikke gjort det frivillig med min da hun var 14 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Det er mange timer, men det går. Har selv ventet 4 timer i Tromsø og det gikk greit;)

De fleste flyplasser har lånevogner så vogn er ikke noe problem. Vi slo ihjel tid med å spise, være på lekerommet, tusle rundt, springe "Gale-Mathias", spise litt mer og å lese. Tiden gikk....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

ps. jeg har reist endel med snuppa og har aldri måtte snakke med noen om å låne vogn. de har bare stått omkring på flyplassen og så har jeg bare tatt en vogn som var ledig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Aldri noen som har spurt meg. Jeg har bare tatt en ledig vogn ;)

 

Vet ikke om de har lekerom på Gardermoen, har aldri ventet der så lenge, men jeg skulle tro at de har det. Men ta med en liten sekk med litt leker, en bok etc. Og så kan dere slå ihjel litt tid på cafè eller noe. Godt å få sitte litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vognene er for sas kunder, men ingen sjekker det altså. Det er bare å ta en, ikke noe problem. Om det er en flyplass det er greit å strande på med et lite barn så er det jo gardermoen. Mye åpen plass å bevege seg på, lite stress, ikke så mange leker, men likevel:) ta med bøker, et godt teppe å sove i/på. det kommer til å gå kjemegreit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har et veldig flott lekefly ute ved ankomst, men de har også to eller tre lekerom i avgang utland. Som noen sier vær kreativ, prøv å ta ting som de kommer og slapp av.

Hvis du ikke får tak i ei vogn så ta med et godt teppe som du kan legge rett på gulvet. Teppe er forøvrig greit å ha med uansett mtp at det er kadt i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at Norwegian ikke har lånevogner, kun SAS, og de finner du som regel slengt bak et skjermbrett eller noe innerst inni korridoren. Håper du har en annen voksen med deg slik at dere kan bytte på å bære ettåringen til dere finner vogna. Jeg holdt på å slite meg helt ut ved å bære ungen + tung håndbagasje til jeg endelig fant en vogn. å få hjelp av de som jobber på Gardermoen er det bare å glemme....var helt sjokkert over hvor dårlig servicen var der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Litt mindre stressa nå. Kom gjerne med flere reisetips om det er noe som kan hjelpe. Nå er det kveld her men setter pris på alle råd dere kan gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kan du bruke en slik håndbagasjetrille fram til du (forhåpentligvis) finner barnevogn, disse trillene har et sånt utrekkbart sete til små barn. Hilsen hu negative over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...