Gå til innhold

Respekt for aleneforeldre/dere som er mye alene med flere unger altså!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har igår og idag vært barnevakt for 2 unger i tillegg til mitt eget barn ( Så sto opp med alle sammen) :) ungene er 1, 3 og 6 år gamle.

Ettåringen løp rundt og puttet alt han fant i munnen samt reiv ned saker og ting og rørte ting han ikke fikk lov å røre, treåringen sutret og la seg langflat når hun ikke fikk viljen sin ( men hun er min egen, så er vant ;) ) 6 åringen er en mest selvstendige, men ble klart fort rastløs og da startet maset om ditt og datt mens jeg matet minstemann, eller hjalp 3 åringen med ett klesplagg. Og maste ikke 6 åringen, var det 3-åringen :) Så ALL respekt til dere! Har stått opp kl 0430 for å gi lillegutt en flaske, og heldigvis sov han et par timer til. Så var det full rulle når jentene våknet. Skal slutte å klage over at jeg er en sliten ettbarnsmor, hehe :P ganske meningsløst innlegg kanskje, men fikk en forsmak av hvordan det er å være alene med 3 unger.. God helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Det er rart med det. Jeg er jo vandt til fire stykker (har vært alene med dem i dag), og på en måte synes jeg ofte det er enklere med fire stykker enn bare bare en. På den annen side så er jo bare ett barn rene ferien og jeg fatter og begriper liksom ikke at noen kan bli sliten av bare ett barn på over 2-3 år. Da synes jeg vel kanskje mer at det er utrolig kjedelig med bare ett barn :P Fordelen med flere, i hvertfall der ungene liker hverandre og har et normalt godt søskenforhold, er at de det meste av tiden har underholdning i hverandre og alltid noen å være med. Ulempen er at det på dårlige dager kan bli mye krangling, og veldig mye på en gang dersom alle fire skal trasse og gjøre seg vrang på alt og helst samtidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...