Gå til innhold

Noen som kjenner til Asker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å flytte dit. Lurer på hvilke skoler som er bra der?

 

Og er det noen som jobber i Oslo? Fungerer det bra? Kjører dere bil eller kollektivt?

 

Noen områder dere kan anbefale eller ikke anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vurderte lenge å flytte til Asker, mannen er vokst opp der. Det er bra sted å bo, men ganske store avstander hvis man ikke vil kjøre bil hele tiden. For meg ville det bare vært aktuelt med gangavstand (under 10 min.) til toget, vi fant ikke noe vi hadde råd til i det området vi hadde mest lyst på. For oss ble det for lang reisevei. Men man får mye bolig for penga der sammenlignet med Oslo, og kommuneøkonomien er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

Jeg har bare kjennskap til Borgen, er der min kjære er ifra. Det er gangavstand til kollektivtransport, men personlig syns jeg det er litt lang å gå ;) Finnes jo snarveier da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp i Asker. Et sted som heter Bjerkås, nær vollen. Husker det som et veeldig koselig sted. Bodde der frem til jeg var 10 år gammel. Jeg er nå 22.

Skolen der synes ihvertfall jeg var suveren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si deg en ting.. Asker er ikke et narkohøl i forhold til mange andre steder..Narkohøl finnes det overalt! Uansett hvor du er omtrent.. Bare sjekk ut stedet hvor dere vil flytte godt.

Finnes mange plasser man kan bo i asker ;)

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Asker er et veldig fint sted å bo. Men må regne med å bruke lang tid på vei inn til byen hvis du kjører bil (i rush tiden). Togene er heller ikke alltid i rute. Jeg er vokst opp her, bodd flere år i byen men syntes det var veldig deilig å flytte tilbake hit når jeg fikk barn:) Flere av skolene har blitt pusset opp noen har blitt revet og bygget nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vollenområdet ville jeg i alle fall vurdert. Også oppover i retning Dikemark er det mye ålreite steder, familieplasser. Borgen er variabelt. Hold deg langt unna sentrum, det har gått virkelig nedover. Dessverre. Samme med blokkene i åsen ovenfor sentrum, husker ikke hva det heter. Masse gjengaktivitet, slåsskamper osv osv, men det har det jo vært i mange år nå. Vokste selv opp på Bleiker. Det var helt okei strøk, masse barnefamilier og mye liv :) Skolen som IKKE kan anbefales er Risenga ungdomsskole, med mindre de har byttet ut hele lærerstaben (og spesielt EN som aldri aldri aldri skulle fått være i samme rom som barn og ungdom!! Møkkamann :( )

Men Asker er en stor kommune, og det er mange ålreite plasser å bo. Bare vær obs på at når prisen går ned er det ofte en grunn til det...

Har forøvrig flyttet langt fra Asker, og har aldri angret på det!

 

Ang kollektivtrafikken så går det tog til Oslo ca hvert 15 min i rushtid (når nsb finner det for godt å følge rutene sine). Buss går ca hver halvtime, hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si deg en ting.. Asker er ikke et narkohøl i forhold til mange andre steder..Narkohøl finnes det overalt! Uansett hvor du er omtrent.. Bare sjekk ut stedet hvor dere vil flytte godt.

Finnes mange plasser man kan bo i asker ;)

 

Lykke til! :)

 

Helt enig! Dophuer og narkohøl finner du overalt..

Kommer ikke an på hvor du bor, men heller på hvem du henger med? Eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si deg en ting.. Asker er ikke et narkohøl i forhold til mange andre steder..Narkohøl finnes det overalt! Uansett hvor du er omtrent.. Bare sjekk ut stedet hvor dere vil flytte godt.

Finnes mange plasser man kan bo i asker ;)

 

Lykke til! :)

 

Helt enig! Dophuer og narkohøl finner du overalt..

Kommer ikke an på hvor du bor, men heller på hvem du henger med? Eller hva??

 

Så for og ha kjennskap til dopmiljøet må du være narkis, er det det du mener? Litt naivt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! Har sjekket ut de stedsnavnene som er nevnt her på kartet. Tenkte å først finne noen områder vi kunne tenke oss og deretter blir det å lete etter hus til en pris som passer.

 

Narko er det over alt, så det lar jeg meg ikke skremme av.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

Skal si deg en ting.. Asker er ikke et narkohøl i forhold til mange andre steder..Narkohøl finnes det overalt! Uansett hvor du er omtrent.. Bare sjekk ut stedet hvor dere vil flytte godt.

Finnes mange plasser man kan bo i asker ;)

 

Lykke til! :)

 

Helt enig! Dophuer og narkohøl finner du overalt..

Kommer ikke an på hvor du bor, men heller på hvem du henger med? Eller hva??

 

Så for og ha kjennskap til dopmiljøet må du være narkis, er det det du mener? Litt naivt, eller?

 

Jeg er vokst opp ikke langt fra Asker, og kjenner en del folk som bor der. Min beste venninne er derfra, min andre halvdel er derfra, pluss et titalls andre jeg har i min omgangskrets. Og nei, narkohøl er ikke det jeg forbinder med Asker. Klart det er narkotika der som alle andre steder, men de aller fleste fra Asker er da som deg og meg. Jeg syns heller Asker et litt "fint" sted, der de med penger bosetter seg. Det er ihvertfall trenden slik jeg oppfatter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...