Gå til innhold

Hvor mye får deres 15 åringer bruke pc til "unødvendige" ting?


mammaLisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ingen begrensning på det. Så lenge leksene blir gjort, at hun kommer seg opp om morgenen og slikt så kan hun bruke egen pc så mye hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken

Det har vi ikke noen faste regler på. Det går i perioder med mer og mindre bruk og regulerer seg som regel selv.

 

Men blir det for mye, er det foreldrene som bestemmer :) men det er ikke til å stikke under en stol at fb og blogger tar mye tid- det er jo der det sosiale livet planlegges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen 15 åring, men 14 åring, og vi har ingen store begrensninger. Hun er veldig aktiv og stadig på farten, så hun har egentlig ikke tid til å sitte så veldig mye på nettet. Kl 22 er det ikke mer pc bruk, det er vel den regelen vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Ubegrensa, siden det er nødvendig for mange av aktivitetene til ungen. Men hadde han vært en spill-unge eller en ørkesløs facebooktwitterunge hadde det vært regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det som de over, men vi ordnet det sånn at de ikke har netttilgang etter kl. 23 på hverdager og kl. 01 i helgene.

 

Når det blir mye i perioder, så tar vi en prat om at de må begrense pc-bruken, og om de ikke klarer det på egen hånd, så får vi lage regler. Det har enda ikke vært nødvendig å lage regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før tenårene så regulerte jeg det med 1 time hver dag, for jeg så at ungen holdt på å bli avhengig av et spill. Kunne sitte en hel helg med dette, og da satte jeg ned foten.

 

Men da tenåringen fikk egen PC, så ble det ikke like lett. Vi har også hatt mye annet av vansker her, så PC-tiden er liksom blitt en liten kamp jeg ikke gidder ta. For her er mye annet som er mer alvorlig av kamper jeg Må ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Har ei facebookbloggtwitter-søster som får bruke ubegrenset med tid på alt slags fjas.. Dermed faller hun ut av skolen, har svært dårlige karakterer og ellers ingen sunne hobbyer! Er såklart bekymret:/ hun skal på vgs neste år, men har ingen interesse for annet enn blogg/facebokk!

 

Det er viktigere å blogge om Dagens outfit enn å ofre ett sekund på lekser...

Har prøvd å forklare dette til min mor, men hun sier at dette er vanlig og at "alle" gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morn du

Selv om "alle" gjør det, er det ikke dermed sagt at søsteren din og MÅ fÅ lov. Om hun fÅr bestemme dette selv, kan det sÅ klart bli rimelig katastrofalt. Erfaringen jeg har gjort, er at de fÅr bare holde pÅ og ta konsekvensen som etter hvert vil komme. (Gjelder ikke mine barn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...