Gå til innhold

off synes det er fælt å levere jenta i bhg kl 07 enkelte dager..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

synes det er grådig tidliger, men jeg beg halv åtte på jobb og er nødt. Faren begynner kl 07 så det hjelper ikke der heller. Men hun våkner stort sett kl seks, så det går greit.. Men føler meg som en fæl mamma....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøster det ikke at tidlig jobbstart betyr tidlig jobbslutt?

 

Jenta er våken likevel ig dere har mer tid samnen på ettermiddsgen enn hvis du hadde begynt pp jobb seinere. Enkel matte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre å levere tidlig og hente tidlig (1500 er tidlig i forhold til mange andre som ikke rekker før mellom fire og fem), datteren din får være med i etableringen av frilek på morningen før alle de arrangerte aktivitetene begynner. Det verste er at barn kommer etter at alle har satt igang med leking og aktiviteter, vanskeligere å "komme inn i leken". Og så er det færre barn på morgenen så hun kan bli bedre kjent med de voksne, som igjen gjør henne tryggere. Ikke ha dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre å levere tidlig og hente tidlig (1500 er tidlig i forhold til mange andre som ikke rekker før mellom fire og fem), datteren din får være med i etableringen av frilek på morningen før alle de arrangerte aktivitetene begynner. Det verste er at barn kommer etter at alle har satt igang med leking og aktiviteter, vanskeligere å "komme inn i leken". Og så er det færre barn på morgenen så hun kan bli bedre kjent med de voksne, som igjen gjør henne tryggere. Ikke ha dårlig samvittighet!

 

Leste litt kjapt, trodde d var HI som hentet 1500 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sekretøsa

Nei, det var jeg som hentet da. Eller, henter som regel 14.30, men noen ganger må jeg hente senere, og det syns jeg ikke er noe særlig. har hatt barn i barnehage i 7 år, og venner meg aldri til å hente senere. Nå blir sønnen levert kl 7.45 som regel (7.15 om jeg leverer, og det er enda verre for meg) og det er jo faktisk 7 timer :'( men det er verst for mora, som alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få dårlig samvittighet, du jobber jo og de aller fleste er ikke så heldig å ha flexi-tid. Barnehagene åpner jo så tidlig fordi behovet er der. Jeg måtte i alle år levere gutten min tidlig dessverre. Men de ansatte var flinke til å utnytte morgenene til mange gode stunder med de få barna som var der, og det er jeg glad for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er grådig tidliger, men jeg beg halv åtte på jobb og er nødt. Faren begynner kl 07 så det hjelper ikke der heller. Men hun våkner stort sett kl seks, så det går greit.. Men føler meg som en fæl mamma....!

 

Hva er fælt med en mamma som skaffer mat og tak over hodet, OG som har mer tid på etter middagene?

 

Jeg ser ikke problemet, helt ærlig.

 

I dagens samfunn er det sånn det er. Barn må i barnehagen uansett, fordi foreldre jobber. Eller fordi alle andre barn er der, så skal de ha noen å leke med, så er barnehagen plassen.

 

Jeg liker det ikke helt, men sånn er det nå blitt.

 

Min bestemor fortalte meg hvordan det var å ha barn da hun fikk sine. Og jeg kan ikke si det var så mye bedre, egentlig ;) Dette var på en gård, og barna måtte ta til takke med de få minuttene som ble tilovers her og der. Da både til mating(forstår ikke at de klarte å amme, altså, for det ble IKKE tatt hensyn til babyers behov slik som nå) og tid med mor. For de voksne karene som jobbet hardt ute, skulle ha ALT først. Og ungene ble tidlig satt i arbeid på gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, barnet ditt koser seg nok masse i barnehagen!!

Jeg har 2 fridag i uken jeg, og til og med den dagen går som regel mine barn i barnehagen!! Og utenom det så henter jeg ikke før 16.00 og noen ganger ikke før nærmere 16.30.

Har 2 barnehage barn på 4 og 5 år som elsker barnehagen, og er klare som fisk til å gå i barnehagen mandags-morning:)

Har de heller fri innimellom og lar de gå lange dager når de første er i barnehagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke så mye bedre før nei, selv om noen liker å tro det. Min mor måtte jobbe, og måtte da tilbake på jobb da jeg var 3 mnd, da måtte jeg sendes til dagmamma. En god nabo som hun kjente godt, men likevel. Jeg tror ikke det gjorde så mye godt for mammahjertet det heller.

 

Og min farmor som ble enke før min far ble født, midt under krigen, måtte både skaffe amme til ham (hun måtte jobbe for å få tak over hodet og mat i magen, og hadde ikke tid til denslags) og da overlate ham til andre i familien allerede da han var noen få uker gammel.

 

Så at det var så mye mer idyllisk og "mor-barn-kontakt" før, det er en sannhet med modifikasjoner. Selv der mor var hjemmeværende, så var hun mye mer opptatt med huslige sysler eller gårdsarbeid, så hun hadde ikke mye tid til ungene.

 

Sånn sett er vi "heldige", i den forstand at når vi har tid med barna, så har vi tid med barna.

 

Her må forresten jentungen i barnehagen til kl 7.15, men hentes av pappaen kl 14.30-15 iom at han også begynner tidlig på jobb. Og de i bhg sier det samme som nevnes over her, at det er bedre at de leveres tidlig, og da hentes tilsvarende tidlig, enn at de leveres sent og så hentes sent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uni kum

Av og til har minsten vår syntes det har vært stas å komme først i barnehagen, for da er det så rolig der og de voksne har god til til han før de andre kommer. Nå er det ikke så ofte han kommer så tidlig da, og pga endrete arbeidstider så blir han gjerne ikke levert før halv ni-9 nå. Det er gjerne litt seint, men det fungerer bra for han nå, det gjorde det ikke før. Da måtte vi levere han til frokosten, hvis ikke ble det ikke noen bra dag for han, rett og slett, pga etablering i leiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leverer kl 7 så henter jeg kvart på tre om alt klaffer. Så det er ikke så gale det. Andre dager er hun fra 7.30 - 15.40 eller fra 8.30 - 15.40. Hun liker seg godt i bhg til å være minstemann, men det var godt hun begynte å gå nå ved 13mnds alder, så hun klarer å stå imot alle de andre som er godt over et halvt år eldre. Samtidig så merker jeg at hun er veldig sliten om dagene.. sovner tidlig og er helt i koma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår blir levert kl 07 hver dag, og det gjør jeg selv om jeg ikke må. Jeg har fleksitid, mannen jobber 07-1530. Hun er i barnehagen fra 07 til 1430-1500. Vi har ettermiddagene sammen og den tiden er gull verdt! Jeg vil heller ha tid sammen med henne om ettermiddagen enn sove lengere om morgenen.

Hun er ofte våken tidlig om morgenen, så det er ikke ofte hun må vekkes.

 

Nei, skjønner ikke hvorfor du har dårlig samvittighet. Tenk på alle de fordelene som de andre nevner i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...