Gå til innhold

Er det noen som jobber i barnevern eller ved familievernkontor her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min svigerinne på 40 år er en stor jentunge som er totalt avhengig av hjelp fra sine foreldre (mine svigerforeldre) for å få hverdagen til å fungere. Hun har tre barn, hvor to bor med henne og den tredje bor med sin far, som er hakket mer ansvarlig og voksen enn henne.

 

Hun har vært i bv sitt søkelys siden første barnet ble født, men pga at foreldrene hennes har hjulpet og støttet har hun unngått tiltak. Men de lever hele tiden på grensen til det uforsvarlige i resten av familiens øyne.

 

Det siste som har hendt er at hun ble innkalt til en samtale med bv etter en bekymringsmelding hvor hun (faktisk) møtte opp. Hva som ble sagt der forteller de ikke til oss, men saken er hvertfall at svigerinnen min ville at hennes mor (barnas bestemor) også skulle snakke med bv. Denne damen mangler også en del kroner på en femmer og forsvarer datteren uansett hva hun gjør. Det er alltid andres feil og alle er ute etter å ta hennes uskyldige lille pike (som sagt, hun er 40 år!!) og møtte opp og skjelte ut både bv, lærere og andre som bryr seg om de stakkars barna.

 

Så er mitt spørsmål, hvordan ser bv på at en førtiåring må ha mamma til å snakke for seg? Det kan da umulig være positivt i bv papirer? Vi håper og krysser fingrene for at bv endelig tar tak og setter i gang tiltak i denne famiien, for det trengs sårt!

 

Det er utrolig vondt for oss å se niesene våre måtte vokse opp i en så dysfunksjonell hverdag når vi vet at det skal så lite til for å hjelpe de til å få et bedre liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøyaktig hva er det som gjør at du mener hun er dysfunksjonell? At hun har et godt forhold til moren og bruker henne litt kvalifiserer ikke akkurat til dårlig mor prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lang historie bak dette som jeg ikke tenkte jeg skulle gå nærmere inn på. Det skulle vel holde å vite at bv har vær involvert i familien i 15 år og at det stadig kommer bekymringsmeldinger fra skole, barnehage og naboer - i tillegg til de som vi i nærmeste familie har sendt inn.

 

Det er snakk om omsorgssvikt i form av manglende oppfølging, manglende økonomisk styring, trusler og uro fra barnefar, manglende (ikke eksisterende) grenser osv. Hvis ikke bestemor handler inn og lager middag, er det ikke mat i huset. Mor har aldri vært i fast jobb.

 

Var dette utfyllende nok for deg, og har du et svar på spørsmålet mitt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spørsmålet da? Om man jobber innen barnevern eller familievernkontor, eller om det er minus at bestemor snakker med barnevernet?

 

Og om det er løsning på problemet du er ute etter, så er ikke dette rette stedet.

 

Trusler og uro fra barnefar har ikke barnevernet noe med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er spørsmålet da? Om man jobber innen barnevern eller familievernkontor, eller om det er minus at bestemor snakker med barnevernet?

 

Og om det er løsning på problemet du er ute etter, så er ikke dette rette stedet.

 

Trusler og uro fra barnefar har ikke barnevernet noe med....

 

"Trusler og uro fra bf har ikke bv noe med". Virkelig? Hvem har noe med det da? Når far kommer rasende på døren hver gang han må betale barnebidrag og brøler og skremmer både mor og barn? Politiet er blitt varslet av naboer, men mor nekter å anmelde, så da er det lite de kan gjøre. Så da mener jeg at bv må ta dette og med i betraktning når de vurderer saken.

 

Jeg spesifiserer jo tilogmed spørsmålet mitt i fjerde avsnitt, og hvis du ikke syns jeg skal spør her inne, får du bare la være å svare!!! Hjelpes, stått opp med feil fot først i dag eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...