Gå til innhold

Ekstremt sutrete og utilpass baby etter sykdom.. noen som kjenner seg igjen her? Trenger sårt noenråd=/


Puppeguri m/ 2 små dramaqueens

Anbefalte innlegg

Jenta mi har nettopp hatt 3 dager med høy feber etterfulgt av prikkete utslett. Ble konkludert med 4-barnesykdom. I disse dagene var hun kjempe slapp og sov stort sett hele dagen, ellers ville hun kun henge på meg.

 

Nå etter hun er frisk igjen, så er hun så sutrete. Før sykdom kunne hun leke LENGE alene, var blid som en sol dagen lang og gren lite. Nå sutrer hun stort sett hele dagen, nekter å være i lekegrinda mer enn 2-5 min og virker egentlig misfornøyd uansett. Sutrer mye i søvne også... =/

 

Virker som hun er mye mer trett enn vanlig også.. Kansje i forbindelse med at hun sover dårligere.

 

Er dette normalt? Er det noe jeg kan gjøre? Ta henne til lege å se om det evt. er noe som plager henne?

 

Savner bare gladjenta mi jeg.. er jo noen smil og latter gjennom dagen, men det er særdeles lite.. og hun er ikke den tålmodige lille gladjenta som jeg kjenner så godt.

 

Ser ikke tegn til nye tenner, da hun fikk nye for ikke så lenge siden... så har utelukket det egentlig...

 

Noen råd?

 

Hilsen fortvilet mamma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange barn under/etter sykdom blir veldig kontaktsøkende og ønsker nærhet og trygghet. Husk at du er den viktigste personen i barnet ditt sitt liv, og at små barn ikke kan gi klart uttrykk for hva de ønsker. Det pleier å gå over, bare ta deg tid til å kose ekstra med h*n og gi masse nærhet og trygghet. Du kan jo sjekke om det er noe som plager henne, har hun vondt noe sted eller noe slikt?

 

Lykke til, og håper alt går bra med barnet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja jeg koser og gir henne mye nærhet.. Ser helt klart at hun trenger det. Er bare så slitsomt når hun er sååå sutrete, nesten hele dagen. Iallefall når jeg er vant til å ha ei blidjente som nesten aldri klager på noen ting. =/

 

Om det ikke snart går over, så kan det nok være at jeg tar henne for en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...