Gå til innhold

når må dere stå opp for å rekke alt på morningen?


Gjest Sekretøsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 barn, avreise 07.45, står opp ca 06.45. Da har vi god tid.

 

Legger frem klær på kvelden før, smører matpakker på kvelden også.

 

Kidsa kler på seg når de står opp, så spiser vi frokost, putter mat i sekker og kler på yttertøy og drar. Blitt en velfungerende rutine :-)

 

For tidlig er 06.00 for min del. Etter 06.30 er ok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på jobb 07.30, så vi må helst opp kl 6..... *Gjeeeeeesp..!* Jeg er IKKE laget for å stå opp så tidlig, og forsover meg desverre ofte. Ikke så mye, heldigvis, men nok til at det blir et sabla stress å komme seg avgårde og få ungene i bhg... :P Er stadig et par minutter for sen, men jobber hele tiden med saken... :) Jeg syns 6 er aaaalt for tidlig, skulle ønske vi kunne stått opp kl 8, det hadde vært flott.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må opp kl 06.15, ungen 06.40, for at vi begge skal bli klare til pappaen kommer for å kjøre henne i bhg (han drar på jobb til kl 05.30, for så å returnere for å kjøre i bhg, og drar så tilbake til jobb igjen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vi opp 07.30. Vesla er så regel oppe en stund før da :)

De få dagene jeg har tidligvakt har pappaen fri (permisjon med minste) Fine morgener en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen står opp 6.25. Ungene vekkes ca. 6.50. Vi må ut dørene 7.20 og jeg må levere i bhg og rekke bussen 7.40. Mannen leverer på sfo og kjører på jobb.

 

Jeg begynner på jobb 8.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står alltid først opp her i huset når jeg har tidligvakt, noen ganger 06.10, men som regel 06.35. Ungene må stå opp ca 7.30. Som regel spretter de opp før den tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hercule Poirot

Bør stå opp ca 06, da har jeg god tid og får en god morgen. Barn ut av senga senest 7.10, ut av huset 7.35. Rekke sfo/bhg før jobb 8.20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør stå opp 0615 men det blir oftest 0630-0645. Da blir det litt stress. Må amme lillefrøken og gjøre klar storebror til barnehage, smøre mat osv. Har fleksitid men prøver å være i barnehagen før 8 så han kan spise frokost der og jeg kommer meg på jobb i 8-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt nå og må stå opp kl.7 for og få storesøster på skolebussen.

Når jeg skal på jobb, må jeg stå opp kl.6 for å rekke å levere lillebror i bhg som ligger 3 min unna, kl.7, og så kjøre til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig. Visse dager står jeg opp kl 6 og barna kl 7, andre dager står jeg opp 5.30 og barna kl 6. Avhengig av når vi må dra hjemmefra, om jeg eller samboeren leverer barna etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig.

Jeg trener før jobb 2-4 dager i uka. Da står jeg opp 05.30. og drar på trening. Ungene blir vekt av mannen min ca.06.40. Da er de i barnehagen ca. 07.15-07.30. Jeg drar direkte på jobb etter trening.

 

Hvis jeg ikke skal trene før jobb, så står jeg opp 06, gjør meg selv klar for så å vekke ungene 06.30.

 

Har fri 1 dag i uka, da står vi opp når vi våkner. Noen ganger er barna hjemme fra bhg den dagen jeg har fri, hvis ikke er de i bhg ca. 09.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

05:30 må jeg opp. Pendler. Barna må egentlig ikke opp før kl 07:00, siden mannen har mulighet til å levere de 08. Minste frøkna våkner ofte i 6-tiden, godt for meg å kunne ya morgenstellet før jeg drar. Barna har rolige morgener med pappaen sin, det savner jeg å være en del av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Tusen takk for mange svar! Har enda ikke klart å få en fast rytme her, men vi suser nå rundt. Gubben står opp 6.30, mens jeg drøyer til 7...og jeg drar 7.30, så litt stress er det jo:) godt å se det ikke er så mange som er oppe før 6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjeldent jeg har ungene om morgningen, det er mannen sin jobb. Men når jeg har dem er det av gårde rundt kl 8, og da hadde det holdt lenge å stå opp kl 7. 4 barn. Mannen pleier også å stå opp rundt kl 7, av og til ikke før nærmere 7.30. 7.30 går fint det også dersom jeg dusjet kvelden før slik at jeg ikke må dusje, men en halvtime er litt knapt dersom vi skal unngå stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen er ute av huset en halvtime etter at barna har stått opp; rekker barna deres å spise frokost hjemme?

 

Jeg er oppe 05.45-06.00, barna vekker jeg fra 06.15-06.30 og vi skal ikke være avgårde før 07.45. På denne tida kler vi på oss, pusser tenner, kjemmer hår, spiser frokost, ser litt barneTV og sitter gjerne litt mutt i hver vår stol før vi begynner å virke. Jeg vet ikke om barna trenger god tid før vi drar, men jeg trenger å ha god tid for å slippe at det skal bli stress om noen har stått opp av senga på feil fot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på jobb kl 0830, og da står jeg opp kl 06, dusjer og steller meg og lager bhg-matpakke, også vekker jeg ungen kl 0645.. Vi er ute av døren kl 0745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er stilt på 7. Lager lillemor et klynk kl 6, så står jeg opp da selv om hun sover mye lengre. Ungene vekkes 7.30, jeg elsker å ha tid for meg selv. Nyter kaffen min, hører på radio, smører matpakker. Er i permisjon, og tiden om morgenene er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva vi skal. Om jeg skal på jobb og har tidlig vakt må vi opp senest kvart over 6, da har vi en halvtime på å stelle oss og komme oss ut. (Frokost spises i barnehagen) Er så heldig at mannen står opp å kler ungen, slik at jeg kan stelle meg i fred. Så legger han seg igjen.

 

Skal jeg på senvakt, så står vi opp i 8tiden, og drar til barnehagen i 9tiden. Da tar vi en rolig morgen og frokost her hjemme. Ofte så våkner han av selv i 7tiden eller halv 8 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må stå opp kl 0515 for å ha god tid om morgenen og prøve å unngå altfor mye stress. Men minste våkner alltid mellom 0415 og 0445, så får aldri sovet så lenge som jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står alltid først opp her i huset når jeg har tidligvakt, noen ganger 06.10, men som regel 06.35. Ungene må stå opp ca 7.30. Som regel spretter de opp før den tid. ;)

 

Glemte jo å skrive at det er mannen min som leverer ungene når jeg har tidligvakt, så jeg rekker stort sett bare å gi de en klem før jeg fyker ut døra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...