Gå til innhold

Dere som jogger regelmessig. Har dere bruk for pulsklokke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Nei. Men det skal sies at jeg ikke trener for å bli i superform, jeg skal ikke delta i noen konkurranser eller noe slikt. Jeg jogger fordi jeg liker å være i sånn noenlunde fysisk form og for å holde meg sånn rimelig slank.

Jeg har heller aldri prøvd pulsklokke, så det er jo selvsagt mulig at jeg ville ha forstått at det er helt uunnværlig hvis jeg hadde kjøpt en ;).

Jeg har forstått at det er et hjelpemiddel for å få maksimalt treningsutbytte, men det er ikke viktig for meg.

Skrevet

Tja, brukt for og brukt for, men jeg liker å ha den på. Formen kan jo variere litt fra dag til dag, og da tåler man mer/mindre noen dager enn andre. Pulsklokken hjelper en til å holde en jevn puls slik at man får maksimalt utbytte av treningen. Dessuten er det litt gøy å få opp ca antall kcal man har forbrent ;) I starten var det veldig nyttig med slik klokke fordi jeg lærte meg at jeg løp altfor fort, det kunne vært farlig om jeg fortsatte slik jeg gjorde (og det forklarte hvorfor jeg ble så fort sliten, hehe...)! Jeg har måtte øve på å sette ned tempoet en del.

Og så er pulsklokken veldig ok når man trener intervaller.

Gjest uni kum
Skrevet

Må vel ikke ha, men det er utrolig kjekt, og jeg har sett en formstigning som jeg ellers ikke ville sett før senere, siden jeg ser at jeg faktisk har måttet ta i mer for å komme opp i riktig nivå på puls i forhold til målet med treningen, som er vektnedgang...

Fabelaktig setning, men orker ikke omformulere :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i pulsklokken min. Jeg er intervalløper og det er lettere å klare å løpe fort nok når jeg ser at pulsen faller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...