Gå til innhold

Adoptere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som ønsker å adoptere fra utlandet? Tenker på alle barna som ligger på barnehjem verden over uten kjærlighet, mat, klær... blir helt kvalm bare ved tanken jeg! er det vanskelig å adoptere tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar noen år i kø. Dere bør være to og orden i livet og økonomien.

De fleste barn er ikke frigitt til adopsjon så derfor er det milelange køer.

Dyrt er det og.

Skrevet

Tenkte på det, men gikk for assistert befruktning pga ventetid og kostnader. I tillegg ville mannen helst "prøve selv" først.

Det er ikke akkurat mangel på adoptivforeldre, det at det er mange foreldreløse i verden kommer av at de ikke er frigitt for adopsjon. Det sitter langt inne for et land å åpne for utenlandsadopsjon også, det er å innrømme at problemet er større enn man kan håndtere selv.

Jeg kunne gjerne tenke meg å være fosterhjem også med tiden, men tror det blir vanskelig å overtale msnnen.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hvist du vil adoptere barn i Polen,Russland eller Ukraina.

Kontakt en fyr som heter Ole anders dahle hans e-post er

[email protected]

Lykke til!!!!!

Skrevet

Hvist du vil adoptere barn i Polen,Russland eller Ukraina.

Kontakt en fyr som heter Ole anders dahle hans e-post er

[email protected]

Lykke til!!!!!

Driver Ole med private adopsjoner, eller?

Skrevet

Jeg håper vi får til en adosjon med tiden. Vi planlegger en til i løpet av noen år, og tenkte og sette oss på adosjonslisten når det barnet er to år. Men hva er det egentlig kostnadene rundt en utenlandsadopsjon? Noen som vet?

Skrevet

Jeg håper vi får til en adosjon med tiden. Vi planlegger en til i løpet av noen år, og tenkte og sette oss på adosjonslisten når det barnet er to år. Men hva er det egentlig kostnadene rundt en utenlandsadopsjon? Noen som vet?

Ca 200 000 eller så. Og så må man gå kurs, man må gjennom godkjenning og sjekk fra barnevernet etc. ++

Mye som skal på plass før man godkjennes, og det er flere års ventetid på barn, selv etter man er godkjent. Og alderen på barna når de frigis for adopsjon blir stadig høyere i de fleste land.

Skrevet

Ca 200 000 eller så. Og så må man gå kurs, man må gjennom godkjenning og sjekk fra barnevernet etc. ++

Mye som skal på plass før man godkjennes, og det er flere års ventetid på barn, selv etter man er godkjent. Og alderen på barna når de frigis for adopsjon blir stadig høyere i de fleste land.

Er det adopsjonsbyråene som koster så mye?

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg å adoptere,men det er dyrt og det er lang venteliste så det blir nok ikke til at vi gjør det.

Men, jeg har jobbet på barnehjem i Thailand og skal sponse det litt når vi drar dit til høsten. Så jeg gjør det jeg kan :)

Skrevet

Min bror ventet i 4,5 år for å adoptere fra Kina. Barnet var to år da de fikk det.

De ble godkjent etter kort tid, men måtte vente så lenge etterpå. Køen er fordi det er flere foreldre som er godkjente, enn barn som er klare til adopsjon.

Systemet jobber tregt, spesielt i Kina.

Skrevet

Vi skulle gjerne adoptert, men velger å la andre som ikke kan få barn selv slippe å vente enda lengre pga. oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...