Gå til innhold

Er det bare min unge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på snart 2 år som sover 2 timer i barnehagen, men sover MAKS 20 minutter når hun er hjemme...og da etter 1-2 timers KAMP for å få henne til å sovne....

noen råd?nå ligger hun å hyyyyler i vogna...går mot time 2 nå:( jeg vugger, synger, triller osv...nytter ikke....hyyyyler bare:(

jeg trenger 5 minutter fri:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun virkelig ligget i vogna og hylt i snart to timer?

Har du tenkt over at hun kanskje ikke trenger søvn hjemme siden aktivitetsnivået er betydelig mindre? Hvis hun ikke vil sove, da trenger hun vel ikke å sove da eller?

Skrevet

enig med jente... er på tide å kutte sovingen..

Skrevet

nei hun har ikke hylt i 2 timer...la henne halv elleve, så har hun liggi å syngt og snakket med seg selv, siste 20 minutter har hun hyylt...

hun våknet hav seks imorges og våknet 10 ganger inatt(som vanlig).....er så slitsomt:(

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Neida, det er ikke bare din ;) Min datter sover 1-2 timer i barnehagen, men hjemme sover hun sjelden på dagtid så jeg har kuttet sovingen hjemme. Bortsett fra når hun er syk, som i dag.

Skrevet

Da tenker du på barnet og hennes behov først og hun vil vel ikke sove hvis hun ligger å hyler så lenge?

Skrevet

Min jente som nylig fylte 2 år sover 1 til 1,5 timer i Bhg, men sover sjelden hjemme, kun om hun f.eks sovner i bilen. Aktivitetsnivået her hjemme er jo lavere. Dersom vi har vært i mye aktivitet sier hun ifra om hun vil sove, men ofte holder det å bare ligge i sofaen og se litt tv i 30 min.

Jeg vet jo ikke om din datter egenltig har behovfor søvn eller ikke, det er det jo du som vet best, men Dersom hun allerede har ligget i vogna i to timer, tenker jeg at du kanskje legger henne litt for tidlig? Min dater sover aldri før kl12/13.

Skrevet

tatt henne opp nå...da blir det kutt da:(

Skrevet

er bare så vanskelig siden hun er så himla urolig på kvelden og natta(som jeg skreiv oppe så er det helt vanlig for henne å våkne 10 ganger om natta).............er så sliten av å ikke få sove:(

Skrevet

Om hun er to, har nok ikke det store behovet for å sove mer enn 2 timer på dagen i hvertfall. Kutt ut dagsoving, så skal du se at hun sover bedre om natten! Ungene blir store og sover ikke som babyer hele tiden vettu !!

Skrevet

Hun harr alltid(siden hun var nyfødt...helt særiøst)sovet MAKS 20 minutter av gangen...nyfødt sov hun slik 3-maks 4 ganger 20 minutter og etter 8 mnd sov hun 2 ganger 20 minutter per dag.

Men får prøve å kutte all søvn da.....:S

Skrevet

Er nok smartest, det viktigste er jo å få noen sammenhengende timer søvn på natta, da er man ikke likesliten på dagen.

Ja er slitsomt med barn skjønner du , hilsen snart 4 barns mamma som ikke har sovet mer enn maks 5 timer i strekk pr. natt siden førstemann kom, du og kroppen venner dere på det over tid.

Lykke til!

Skrevet

Ville også kuttet dagsovingen hjemme iallfall.

Når det blir mest stress og en kamp for å 'få ungen til å sove', så er det bedre å la det være når hun er to år.

Men er jo likevel ikke sikkert hun sover bedre på natten, som noen skrev her.

Min første sov aldri lenger enn 20 minutter i strekk første året, og sov ikke natten gjennom før han var 3,5.

Noen barn er bare litt mer utfordrende enn andre.

Prøv og senk skuldrene og ikke stress, jenta di merker det og da blir det enda vanskeligere...

Skrevet

Min 2 åring sover ca. 1.5 timer i barnehagen. Men her hjemme så er det slik at noen ganger så kan han sove 1 time på ettermiddagen og noen ganger sover han ikke i det hele tatt. Det er som damene her inne sier: spørs hvordan aktivitetsnivåen er her.

I barnehagen så trenger han den 1.5 timer med søvn, mens her hjemme, som er mye mer rolig så trenger han ikke så mye.

Hi, du får bare prøve deg frem og se hva som passer for jenta di. Er hun trøtt, så sover hun. Er hun ikke trøtt så trenger hun ikke søvn. Du kjenner henne best, så du finner nok ut av det :)

Skrevet

Det høres ut som hun sover for mye. Jeg ville kuttet ut sovingen hjemme, og bedt dem kutte ned til 30 min-1 time i bhg. Vil tro du får både roligere netter, og mye enklere legging dersom du gjør dette i en ukes tid :)

Gjest uni kum
Skrevet

Ungen vil ikke sove, kanskje du skal forsøke å kutte ut duppen i barnehagen også, dersom barnet er mye våken på natta?

Vår sluttet med dupp før han var 2 år, også i barnehagen. Han sovnet aldri på kveldstid og var helt vill i nikkersen... Gikk seg til når han kutta duppen.

Skrevet

Hvis hun har ligget og pludret i 20 min. er det sikkert nok hvile for henne. Mange to åringer trenger bare en stille stund midt på dagen, ikke søvn. Min datter var slik. Vi leste en bok og hun kosa litt i sofaen en halvtime. I barnehagen også etter at hun fylte to. Ingen vits å la henne ligge å ule! Det blir ikke bedre av det, bare verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...