Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jeg er alene med to barn i barnehage alder og studerer selv... Jeg skal flytte til Oslo til sommeren og lurer på hvor det er best å bo mtp. miljø, praktisk og økonomisk! Jeg må bestemme meg for bydel nå, innen 1. mars pga. barnehage opptak. Jeg skjekker finn, men føler ikke jeg får noen fler opplysninger enn at det er billigere å bo utenfor ring 3 enn innenfor ring 3 Takk for svar!!
kjærlighetpåpinne85 Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 romsås så vi på da vi tenkte å flytte, veldig fine ute områder for barna og billige store leiligheter til leie og eie.. men egentlig vil jeg si at oslo ikke er byen for barnefamilier pga kriminaliteten der.. bare for guds skyld hold deg unna sinsen... ellers tror jeg ikke det ene stedet skiller seg særlig fra det andre dessverre.. og der det gjør det, er det dyrt... lamberseter har jeg hørt er fint og med nytt senter... lykke til:)
Mamma's trolljenter Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 romsås så vi på da vi tenkte å flytte, veldig fine ute områder for barna og billige store leiligheter til leie og eie.. men egentlig vil jeg si at oslo ikke er byen for barnefamilier pga kriminaliteten der.. bare for guds skyld hold deg unna sinsen... ellers tror jeg ikke det ene stedet skiller seg særlig fra det andre dessverre.. og der det gjør det, er det dyrt... lamberseter har jeg hørt er fint og med nytt senter... lykke til:) Hvorfor ikke sinsen? Jeg har sett endel på sagene og torshov... Jeg er jo avhengig av å rekke alt om morgenen også, så må bo noe sentralt siden jeg skal gå på skole.
Mamma's trolljenter Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 romsås så vi på da vi tenkte å flytte, veldig fine ute områder for barna og billige store leiligheter til leie og eie.. men egentlig vil jeg si at oslo ikke er byen for barnefamilier pga kriminaliteten der.. bare for guds skyld hold deg unna sinsen... ellers tror jeg ikke det ene stedet skiller seg særlig fra det andre dessverre.. og der det gjør det, er det dyrt... lamberseter har jeg hørt er fint og med nytt senter... lykke til:) Hvorfor ikke sinsen? Jeg har sett endel på sagene og torshov... Jeg er jo avhengig av å rekke alt om morgenen også, så må bo noe sentralt siden jeg skal gå på skole. Haha, der røk anonymiteten... jaja
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 romsås så vi på da vi tenkte å flytte, veldig fine ute områder for barna og billige store leiligheter til leie og eie.. men egentlig vil jeg si at oslo ikke er byen for barnefamilier pga kriminaliteten der.. bare for guds skyld hold deg unna sinsen... ellers tror jeg ikke det ene stedet skiller seg særlig fra det andre dessverre.. og der det gjør det, er det dyrt... lamberseter har jeg hørt er fint og med nytt senter... lykke til:) Kriminaliteten er verst i Groruddalen, indre øst og bydelene i sørøst, så det taler vel mer mot Romsås enn det taler for. Merkelig påstand at det ene stedet ikke skiller seg fra det andre; det er enorme forskjeller mellom ulike deler av Oslo. Jeg vil anbefale Nordre Aker bydel, gjerne i nærheten av Storo. Her er det godt miljø og god kommunikasjon. Storosenteret er Oslos største kjøpesenter, og her finner du alt du trenger. Det er dessuten trafikknutepunkt med både buss, trikk, t-bane og tog.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Hvorfor ikke sinsen? Jeg har sett endel på sagene og torshov... Jeg er jo avhengig av å rekke alt om morgenen også, så må bo noe sentralt siden jeg skal gå på skole. Hvor skal du gå på skole da?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #7 Skrevet 11. februar 2012 Ikke noe galt med Sinsen sånn generelt. Vi bor på Løren, som ligger rett ved Sinsen - og innenfor ring 3! Her er det kjempe barnevennlig, masse forholdsvis unge familier med små barn og ganske stille og rolig! Greit med barnehager og rimelig kjapt med f.eks t-bane inn til byen
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Litt rart å advare mot Sinsen og samtidig anbefale Romsås.... Groruddalen er ikke akkurat sentralt og har et heller dårlig rykte (det er en grunn til at det er billig der). Lambertseter er ok, ganskr fint med nytt senter og 20 min til sentrum med tbanen. Storo området er hakket mer sentralt med både kjøpesenter trikk, buss og tbane. Thorsov er kjempefint, men ikke billig....
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har bodd på Grünerløkka og på Sagene. Begge steder er kjempeflotte steder. Jeg ville helst valgt Sagene mtp skole for barna dine. Det er også gode kollektivmuligheter begge steder, best på løkka. du får leiligheter til en ok pris hvis du er villig til å kjøpe litt gammelt og slitt. Gangavstand til sentrum (ca 30 min), men de fleste butikker finnes i nærområdet, så man får ordnet det meste her. Masse koselig kafeer og små restauranter med god take away. Kjempefine tur og lekemuligheter langs Akerselva og i parkene, man glemmer nesten at man bor i en by. Det kan være vanskelig å få bhg plass, men det har blitt bedre de siste årene etter Margarinfabrikken ble ferdigstilt.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #10 Skrevet 11. februar 2012 Søk studentbhg til barna dine, så kan du bruke mer tid på å sette deg inn i hvor i byen du vil ende opp! Vi er studenter og bor i et rolig område av grunerløkka. Trives veldig godt her, masse unger og alt man trenger i nærområdet, så vi slipper å dra ned til sentrum. Flere parker i området, og skog og sjø er jo aldri langt unna uansett hvor man bor i Oslo... Jeg ville IKKE vurdert Grorud i det hele tatt faktisk. Hvis du tenker å bo såpass langt utenfor byen ville jeg heller gått for Lambertseter, som noen andre også nevnte her. Ellers er jo grefsen/Kjelsås fint, men noe dyrere... Ser du sentralt er grunerløkka, sagene, bjølsen, kampen, Vålerenga, deler av gamlebyen noen ok alternativer.
Leeloo76 Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 Vi bor på Mortensrud og trives veldig godt her. Vi sokner til Stenbråten skole, som er en fin skole. Mange barnehager i nærheten, og 10 min å gå til t-banen. Du kan også ta buss til Hauketo og ta tog, eller ekspressbuss til sentrum (det hender jo banen står, evt. bussen er forsinket, så greit med flere alternativer). Det er en god blanding av norske og innvandrere her, får ingen "getto"følelse som man kan oppleve enkelte steder i byen.
Leeloo76 Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Glemte å nevne at det generelt er mange fine steder langs linje 3 (Mortensrud er siste stopp, tar 23 min til sentrum), så ville sett på alt fra Helsfyr og videre oppover. Ensjø/Kværnerdalen bygges jo ut for fullt nå, der kan det lønne å kjøpe seg inn, vil garantert stige i pris på sikt ettersom det er relativt sentralt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå