Gå til innhold

Er det flere som er sykemeldte her? Hvor mye og hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden 20% sykemeldt, grunnet helt tappet for krefter og energi...... Skal til legen igjen på onsdag og lurer på om jeg skal spørre om mer.... Kjenner jeg ikke får hvilt meg nok den ene dagen jeg er hjemme og er supersliten på jobb. I tillegg har jeg en gutt på 2 som krever sitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nå blitt 100% sykemeldt etter å ha gått 40% sykemeldt siden før jul grunnet bekkenløsning og behov for å finne tid til de 4 ukentlige rundene hos fysio. Men de siste ukene har jeg i tillegg til de sterke kynnerne jeg har hatt siden ca uke 20, hatt premature rier og allerede 3 besøk på føden... :-( Så her er det bare å finne roen og håpe at lillebror holder seg inne til termin.

 

Dette er min nr 3, og min erfaring er at dine kollegaer vil huske at du var litt sykemeldt uavhengig av om du jobber 2, 3, eller 4 dager i uken. Jeg er ingen tilhenger av å sykemelde seg om man egentlig er i form, men ikke slit deg ut i forhåpning om å bli husket for at du bare var 20% sykemeldt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svangerskapspenger 50 % og jobber ca annen hver dag. Har en del kynnere, men det går stort sett greit. Jobber dag, kveld og helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sykmeldt for å unngå fødselsdepresjon denne gangen. Har også mange tunge tanker og mye å bearbeide, som ble vanskelig å kombinere med den jobben jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100 % sykemeldt og det har jeg vært siden begynnelsen av desember. Dette er pga sterke kynnere og bekkenlåsningen + bekkenløsning.

 

Hadde en del dårlig samvittighet i begynnelsen, men er nå inneforstått med at dette er det beste for både meg og babyen :-)

 

Som legen min sa: det er ingen på jobben som kommer til å takke deg for at du sliter deg ut å risikerer en prematur baby....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble 100% sykmeldt i begynnelsen av desember pga kvalme... Kvalmen har ennå ikke gitt seg helt (er mye bedre, da..), men har nå fått problemer med bekkenet samt kynnere... Håper på å kunne begynne å jobbe litt igjen etter at jeg har begynt med behandling hos fysioterapeut, men tviler på at det blir 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sykemeldt 40% pga svangerskapsmigrene. Håper den gir seg snart, jeg er ufattelig lei av å ha vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært sykemeldt siden uke 20 pga tvillinger og fare for prematur fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 50% sm i januar og er nå 90 % sm pga bekkenløsning. Jobber som ped.leder i en bhg, så gjør kun det skriftlige pedagogiske arbeidet som utgjør 10%. Ingen fysisk aktivitet her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 80% nå forrige mandag pga høyt blodtrykk - igjen. Med bakgrunn i tidligere sv. skapskomplikasjoner bestemte legen seg for å sm meg. Maste meg til å få jobbe litt da :P Er også plaget med voldsomme kynnere og alene med en liten en på 1,5 år annenhver uke - så greit å ta det litt med ro, det er bare 2 mnd igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemeldt 100% grunnet bekkenløsning og låsning. Er fremdeles kvalm og spyr spontant. Vært gradert sykemeldt til 1.jan og 100% etter det. Ny kontroll på onsdag og regner da med å bli sykemeldt de siste 14 dagene før permstart også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sykemeldt i førsten av svangerskapet i ca 3 måneder pga oppkast og kvalme. ble friskmeldt og gikk 100% ut i jobb igjen. For ca 1 måned siden fikk min 4årige sønn diagnosen Diabetes type 1 og dermed ble jeg sykemeldt igjen. Er nå sykemeldt helt til permisjonen min begynner den 31.03. (utrolig kjip sykdom å få)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vært 100% sykemeldt siden slutten av januar pga kraftig bekkenløsning med alvorlige gangvansker:-( Kjedelig, men...

Nå har permisjonen begynt da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var sykemeldt et par dager i uken fra ca uke 25, grunnet bekkenløsning. Sykemeldt 100% fra uke 32. Nå har permisjonen begynt :) Det føles så mye bedre enn å være sykemeldt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...