Gå til innhold

Regler angående sykemelding og avlyst flytur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skulle dratt på ferie i dag, men guttungen har blitt syk. Vi skal prøve å få igjen pengene for billettene, og dette må tas gjennom forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet har selvfølgelig stengt i dag.

Er det noen som vet om vi må ha sykemelding datert i dag, siden reisen skal skje i dag? Eller er det ok å vente til mandag? Siden forsikringsselskapet har stengt, har vi ingen mulighet til å sjekke hva de krever.

Takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skulle dratt på ferie i dag, men guttungen har blitt syk. Vi skal prøve å få igjen pengene for billettene, og dette må tas gjennom forsikringsselskapet. Forsikringsselskapet har selvfølgelig stengt i dag.

Er det noen som vet om vi må ha sykemelding datert i dag, siden reisen skal skje i dag? Eller er det ok å vente til mandag? Siden forsikringsselskapet har stengt, har vi ingen mulighet til å sjekke hva de krever.

Takk for hjelp!

Du bør ha en som er datert i dag. Hvordan ellers skal de kunne vite at han faktisk er syk i dag? Mye kan skje med formen på et par dager.

Skrevet

Du bør ha en som er datert i dag. Hvordan ellers skal de kunne vite at han faktisk er syk i dag? Mye kan skje med formen på et par dager.

Ja, det sier seg jo egentlig selv. Det betyr i så fall legevakta og lang ventetid med sykt barn, noe jeg har veldig lyst å unngå...

Skrevet

Du må bevise at hav var syk ved reisens begynnelse.

Skrevet

De fleste forsikringsselskaper har et nummer man kan ringe for å gi beskjed om skade også i helgen. Men vi tro de krever sykemelding fra i dag.

Skrevet

Nå bor jeg litt ut på landet, så legevakten er på vårt vanlige legekontor. Hadde jeg vært i samme situasjon, hadde jeg ringt i dag og fått dette dokumentert. Da kan legen tilbakedatere sykeneldingen, selv om jeg ikke drar til legen før på mandag. Er det en mulighet for deg? (altså med tanke på hvis det ikke er akutt pg du egentlig ikke trenger oppsøke lege/legevakt i dag)

Skrevet

På reiseforsikringskortet ditt skal det stå et nummer som alltid er åpent, der du skal ta kontakt i situasjoner som dette. Dette er et annet nummer enn hovednummeret til forsikringsselskapet. Du kan også se på nettsidene, som regel står det noe der. Hvilket selskap har du?

Skrevet

Takk for svar, dere.

Jeg fikk snakket med forsikringsselskapet, og de bekreftet at jeg må ha sykemelding datert i dag, og at så lenge datoen er riktig, betyr det ikke noe når meldingen blir skrevet ut. Jeg håper derfor at fastlegen min vil tilbakedatere en sykemelding på mandag hvis jeg forklarer situasjonen. Hvis ikke får vi bare anse pengene som tapt, det er ingen katastrofe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...