Gå til innhold

Begeret mitt begynner å bli fullt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en mann jeg ikke forstår meg på. Han er rett og slett umoden og virkelighetsfjern i tankegangen!

Han står ikke opp for det som skjer i livet hans. Må vite, han har jo hatt så mye trasighet i livet sitt! Kjenner jeg begynner å koke. Jeg har opplevd trasighet jeg også, og jeg regner virkelig ikke at eksene hans har vært utro mot ham som trasighet. Dette synes han er ufattelig trist.

Så den gangen han var utro flere ganger på nett mot meg, og han løyg til meg i flere år om diverse damer og holdt dette med nettet skjult. Så ble han så sint da jeg ble knust, for det var ikke i nærheten av hva han hadde gjennomgått!

 

Han gjør virkelig aldri feil!

 

Han er en fantastisk mann utad, og jeg elsker slik han er når vi er blandt andre, men hjemme er han litt splitta i personligheten.

 

Saken er den at han er sykemeldt. Det er en virkelig skade, og han har hatt ekstreme smerter. Jeg gråt til -og med sammen med ham en gang, for han hadde det så¨vondt. Jeg har prøvd alt for at han skal ha det bedre!

Han begynte på behandling i går, etter 1,5 år sykemeldt! Vi kom da i prat om dette, for han mener det er nav og legen som har gjort feil. Det er deres skyld at han ikke har fått behandling før nå! Jeg gadd virkelig ikke å høre på dette mer, så jeg sa til han ærlig og saklig at det ikke bare var deres feil. Han kunne godt ha krevd behandling fra lege. Han må jo vise at han vil ut i arbeid! Da kokte det over for ham. Mye kjefting og usaklige argumenter, så avsluttet han med at jeg var ei forbanna dårlig husmor som aldri gjør en dritt, og skylder på en liten skade for å ikke gjøre noe. Han mente jeg fortjente å høre den harde sannhet! Når skal han ta sannheten inn til seg?!

 

Jeg ble så såret! Jeg har aldri skyldt på skader for at jeg ikke skal gjøre noe i hjemmet. Men jeg har derimot en tung mørkedepresjon og PTSD, og har sagt han må være tålmodig med meg, for jeg gjør ikke fullt så mye som det jeg gjør mot sommeren.

 

Jeg ble også så sint, fordi jeg jobber alt jeg makter, og mer enn det legen sier jeg skal jobbe. Fordi mannen min ikke får nok penger inn til oss. Jeg får aldri noe takk for det.

 

 

 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Det er nok rotete, og har kanskje ikke noe poeng, men jeg vil få ut sinnet mitt, for nå er det veldig reelt at han snart får oppvaskkummen i hodet!

 

Noen som vil samle tankene mine?:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig at jeg tar feil, og da beklager jeg, men det virker som om dere har en liten konkurranse på gang om hvem som har opplevd med trasigheter og hvem som har det verst.

Om det er slik så Må dere slutte med det! Dere må begynne med blanke ark og ikke tvere på hvem som har det verst. Det kommer aldri noe godt ut av det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som dere begge har psykiske lidelser som gjør dere selvsentrerte og ikke i stand til å forstå den andres reaksjoner og behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke holdt meg til en mann som setter seg på rompa og klager på at det er andre sin skyld hele tiden...

 

At han skal få lov til å flørte med damer på nettet fordi hans exer var utro mot ham er jo helt hull i hodet. Og å vente 1,5 år på å begynne en behandling uten å pushe på for å få begynne før er ikke så veldig staselig det heller...

 

Ville begynt med parterapi før du kaster oppvaskkummen i hodet hans ;-) Dere er inne i en dårlig sirkel uansett hvem som er skyld i det og jeg tror en mann takler enda dårligere enn en kvinne å bli sittende hjemme uten jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min første tanke er han Psykopat?

les litt om psykopati på nett.

 

høres ut som min eks detta,han gjorde aldri noe galt,var aldri noe feil med han ol,han brukte mye kjeft på meg,jeg gjorde aldri noe bra,psykisk,og latent vold var en del av hverdagen.(psykisk=han brukte stygge ord,latent=gikk på tåhev,og ventet på når blir han sur neste gang)

 

endte med at jeg flytta,og har aldri angret på det.

 

Dra bort ett døgn om du har mulighet,og tenk da over livet ditt

sett opp positive og negative ting ved forholdet,orker du og leve resten av livet med en som aldri gjør noe feil,som kjefter og forteller deg stadig hva du gjør feil? det er psykisk vold.

vil du at barna skal vokse opp,med og høre foreldre krangler,og klager på hverandre,vokse opp med psykisk vold?

Psykisk og latent vold er verre enn fysisk vold,og jeg taler av erfaring.

Mitt barn var litt over 2 da vi flytta,men hun husker fortsatt pappan 6år etter som farlig og slem.

 

Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, både krasse og gode:-)

 

Selvfølgelig virker jeg selvsentrert i innlegget mitt, for nå er det om hvor ekkelt jeg synes dette er.

Jeg prøver ikke å komme med så mye etterinfo, men jeg føler at han mangler empati. Et eksempel på det, er når jeg ble akutt dårlig for en mnd. siden. Det var så ille at legen sendte meg med ambulanse til sykehuset. Men mannen min ble sint da jeg ble dårlig. For jeg forstyrret søvnen hans, og jeg måtte (gud forby) ikke vekke sønnen vår!

Hvor i innlegget står det at jeg mangler det? Jeg har alltid satt andre før meg selv, og jobber innen omsorg.

 

 

Vi konkurerer ikke om å ha det vondest. Jeg holder det som oftest inni meg, og han også. Men når vi har vært sammen i mange år, så virker det kanskje slik når jeg skriver et lite innlegg for å oppsummere? :-)

 

Jeg har faktisk sagt at vi trenger hjelp fra en 3. person til å klare å få en bedre komunikasjon, men dette blir det jo også krangler av, fordi vi bare diskuterer! Mener han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10:05

 

Eksen min var psykopat, og jeg føler ikke at de er lik. Klart noen likhetstrekk er der, men jeg tror bare han er som et kvinnfolk, kanskje. Han konsentrerer seg bare om negativitet, og vil ikke komme ut av det, fordi det er hans levevane. Har vurdert å krasje på en venns sofa ei natt ja, det frister:)

 

Hi her. Hi over her også!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg aldri giddet å bli med på. Hadde kommet til å pakket kofferten min og dratt heim til mor for lenge siden.

 

Hvorfor er du sammen med en som bare drar deg ned i en pøl av negativitet og som er såpass selvsentrert? Ser ikke ut til at han er interessert i å få noe hjelp til forholdet deres, eller en gang ser at dere har problemer. Høres mest ut som han bruker skaden/sykdommen sin som et dekke slik at han slipper å gjøre noe eller ta tak i noe som helst. Greit at det er synd på han, men han trenger vel ikke oppføre seg som en barnslig idiot for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, der sa du det. Barnslig idiot:-)

 

I dag aner dere ikke hvor flink han har vært. Hjelpsom og kosete. Tror han forsto at han gikk over en linje som ikke skulle krysses. Men det er slitsomt at humøret varierer så fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...