Gå til innhold

Hvor mye koster et bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle som har giftet seg?

 

Jeg og mannen forlovet oss i jula og tenker å gifte oss til sommeren 2013. Men jeg er da akkurat ferdigutdannet, og vil ikke ha fått jobb enda. slik at økonomien ikke er helt i hundre. Men jeg tenker da, hvor mye koster ca et bryllup?

 

Det er klart, det er en stor dag og vi vil jo at den skal huskes sånn også. Men vi har mange muligheter på å spare inn penger. Lokale får vi leid til ca 2000 kr. Blomster trenger vi ikke å tenke på da jeg vet svigermor vil stå for dette da hun eier og driver egen blomsterbutikk. Mat er jo det som sikkert vil koste mest, og jeg trenger på ingen måte en av de dyreste brudekjolene. Også er det jo ringene. Regner vel med at det fort kan bli opp til 70 gjester. hmm. ja vi har ikke akkurat begynt å planlegge enda. men er jo greit å prøve å få seg en liten oversikt.

 

noen som kan komme med noen ca pris og forslag til å få et fint men alikevell ikke kjempedyrt bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, det var jo ikke så ille:) jeg ser jo at det er muligheter for å gjøre det ganske billig. og det trenger jo ikke å bli en mindre minnerik dag av den grunn. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rundt 30 gjester til middag, og rundt 70 til kaffe. Brukte 40 000 kr totalt. Men kjøpte ikke nye ringer, ikke dyr brudekjole, mannen hadde dress og fotografen var familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forsiktig prøvd å se hva vi kan spare penger på. helt uten å være sikker så klart. lokale kan vi som sagt få leid gratis eller billig. Brudekjole har jeg tenkt til å bestille på nett. ebay f.eks.