Gå til innhold

Hvor mye koster et bryllup?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle som har giftet seg?

 

Jeg og mannen forlovet oss i jula og tenker å gifte oss til sommeren 2013. Men jeg er da akkurat ferdigutdannet, og vil ikke ha fått jobb enda. slik at økonomien ikke er helt i hundre. Men jeg tenker da, hvor mye koster ca et bryllup?

 

Det er klart, det er en stor dag og vi vil jo at den skal huskes sånn også. Men vi har mange muligheter på å spare inn penger. Lokale får vi leid til ca 2000 kr. Blomster trenger vi ikke å tenke på da jeg vet svigermor vil stå for dette da hun eier og driver egen blomsterbutikk. Mat er jo det som sikkert vil koste mest, og jeg trenger på ingen måte en av de dyreste brudekjolene. Også er det jo ringene. Regner vel med at det fort kan bli opp til 70 gjester. hmm. ja vi har ikke akkurat begynt å planlegge enda. men er jo greit å prøve å få seg en liten oversikt.

 

noen som kan komme med noen ca pris og forslag til å få et fint men alikevell ikke kjempedyrt bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, det var jo ikke så ille:) jeg ser jo at det er muligheter for å gjøre det ganske billig. og det trenger jo ikke å bli en mindre minnerik dag av den grunn. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde rundt 30 gjester til middag, og rundt 70 til kaffe. Brukte 40 000 kr totalt. Men kjøpte ikke nye ringer, ikke dyr brudekjole, mannen hadde dress og fotografen var familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forsiktig prøvd å se hva vi kan spare penger på. helt uten å være sikker så klart. lokale kan vi som sagt få leid gratis eller billig. Brudekjole har jeg tenkt til å bestille på nett. ebay f.eks.

Dress har mannen, men skal han ville ha smoking så kan vi leie dette. Pynt og blomster får vi nok det meste av svigermor, hvis ikke jeg er ganske så kreativ at jeg mest sannsynelig vil lage det meste selv. Vi er ganske unge, så vil nok heller ha dj en liveband. kjenner en dj som kanskje stiller opp gratis eller til en billig penge. transport fra kirke trenger ikke være så fancy, mannen vet sikkert om noen med en litt kul bil som vi får lånt gratis. Hotellrom trenger vi ikke. kan få forloveren min til å ordne og pynte vårt eget rom, og barnevakt til lillemann. Sminke og hårpynt for meg kan jeg gjøre selv, eller få noen jeg kjenner til å ta gratis. alkohol kan vi ta noen turer til sverige med familie og hamstre inn, pluss at noen som reiser ofte kan kjøpe med på taxfree for oss. Ringer har vi, så Må ikke ha nye. dette kan vi jo også evt kjøpe senere, når man evt har litt bedre råd igjen. Fotograf kan jeg spørre noen som jeg gikk i klasse med kan ta. Bryllupsreise trenger vi heller ikke ta i første omgang. dette kan vi også utsette til evt neste år. Hmm... ja det er vel det jeg har kommet frem til. hilsen HI:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også gifte oss sommeren 2013. Vi har regnet med at vi sparer ca 60 000kr til bryllupet ved og spare litt hver mnd.

Vi har ikke laget noe skikkelig budsjett, men vi har regnet +/- 40 gjester og ser for oss at 30 000kr er til lokaler, mat og drikke.

Vi må sette opp litt budsjett når vi har vært og snakket med de som har lokalene og skal levere maten.

 

Vi har også en del ting vi vil spare på pga vi ser det som unødvendig og kaste bort pengene.

Vi skal ha en bekjent til fotograf, ei som er veldig flink til å ta bilder, vi skal bruke samboeren sin bil, vi skal ha barnevakt og sove hjemme selv.

 

Det er i alle fall det vi har tenkt på nå :)

 

Vi gifter oss i begynnelsn på sommeren slik at sommerferien det året blir bryllupsreise :) Vi vil ha med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde noen og femti gjester, kostet 24 000 med drikke inkludert. Klær og bukett kom i tillegg (det eneste vi selv betslte, hehe).

 

Like høytidelig og fint som dyre bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ett såkalt budsjett bryllup i fjor med ca 40 gjester. betalte alt selv og det ble ca 40 000 kr :) hadde da kjole til 10 000 .... ehm... mat ble ca 10 000. drikke hentet vi fra sverige. Ellers kom brudgommens klær + klær til brudepiker/svenner +´5000 tilsammen. Blomster ca 500 kr. ringer 7000 kr .. ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giftet meg selv, men har hørt flere andre som har forsøkt å spare penger på bryllupet si at de angrer de sparte penger ved å ikke velge fotograf. En god fotograf får bla til lyset mye bedre og det gjør bildene mye finere enn om en amatør med godt utstyr tar bildene. Husk at av alle tingene dere bruker penger på i bryllupet er det ringene og bildene dere vil ha for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med nr 9. Vi valgte bort fotograf og angrer litt på det. Hadde f.eks problemer med å få til takkekort....

Men alt i alt så kunne jeg ikke gjort det annerledes heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...