Gå til innhold

Hvordan gi tran til baby?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gir dere tran til baby? Jeg har en 7 uker gammel snuppe, og det er jo helt umulig å få i henne all trana! Gir jeg med kopp eller sprøyte, kommer jo halvparten ut igjen.. Kan jo gi henne det i melka, men det blir jo mye mas med pumping hver dag for å få i henne dette.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte D-vitamin dråper til de ble større. Bare å dryppe noen dråper rett inn i munnen mens du holder den åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga med t-skje fra 6 uker, fått hver dag siden dengang og aldri klagd på smsk da dette har vært rutine fra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte D- vit. da mini var baby. Synes babyer som gulper og lukter tran er ille. Nå får han Møllers fisker - unngår den fæle transmaken da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommet noe som heter Easytran. Det er noe lignende sprøyter,men er laget spesielt for å få tran i små barn :-) Selges hos BareBarn til 59 kr for 2 stk. Finnes nok også hos andre barneutstyrsbutikker og kanskje hos apoteket også? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk aldri til å gi tran til mi, prøvde alle mulige måter- sprøyte, skje, med smak, uten smak, i melka/maten, tvang, lokking og gud vet. Hun spydde bare av det.

Så jeg holdt meg til d-vitamindråper. Nå får hun Sanasol og omega-3-fisker. Vet tran er det absolutt beste, men når det ikke funker, får man gi det nest beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også EasyTran, kjempekjekt! Sprøyta er såpass liten at du får den ned i flaske, så du slipper å søle noe. Lett å kontrollere hvor fort du sprøyter inn trana i munnen. Man kan kjøpe over internett, bare google det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hata der, så jeg gav opp og gav d-vitamin dråper da hun var baby. Nå er hun to år og vi har funnet ut at hun digger trankapsler. Hun tror det er godteri, og da er jeg fornøyd så lenge det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hata der, så jeg gav opp og gav d-vitamin dråper da hun var baby. Nå er hun to år og vi har funnet ut at hun digger trankapsler. Hun tror det er godteri, og da er jeg fornøyd så lenge det varer :)

 

Heheh, det er det jeg forteller at disse fiskene er også. Så hun maser etter "fiiishk" hver morgen- kan ikke gå i barnehagen uten å ha fått to med seg i hånda. Stålkontroll på hvor mange hun skal ha, og når hun skal ha dem, ja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...