Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jeg blir rett og slett skikkelig ufin og slem. Syns selv jeg er barnslig og jobber med å slutte, men det går sakte. Noen som har erfaring om hva jeg kan gjøre for å bryte mønsteret?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Kjenner meg igjen. Er sånn hver gang jeg venter mensen og da jeg gikk gravid. Når jeg venta mensen nå sist gang så trudde broren min og dama at jeg var gravid pga jeg var så sur og frekk.. :S Jeg trur vi bare må tenke litt mer over det der og da og jobbe med det
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Kjenner meg igjen. Er sånn hver gang jeg venter mensen og da jeg gikk gravid. Når jeg venta mensen nå sist gang så trudde broren min og dama at jeg var gravid pga jeg var så sur og frekk.. :S Jeg trur vi bare må tenke litt mer over det der og da og jobbe med det Beklager leste feil jeg :/
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Jeg blir rett og slett skikkelig ufin og slem. Syns selv jeg er barnslig og jobber med å slutte, men det går sakte. Noen som har erfaring om hva jeg kan gjøre for å bryte mønsteret? Dette er det nok mange som opplever. Jeg har det ikke slik selv, men har en mann som på en måte blir en annen person når han blir sint, altså endrer personlighet og sier og gjør ting han aldri ville gjort ellers (typisk kaste ting i gulvet, si at han har fått nok av meg og vil flytte etc). Er det slik du opplever det? I såfall er det eneste tipset jeg kan gi deg å øve på sinnemestringsteknikker, altså at du selv kjenner igjen tegnene på at du nå blir denne "sinnapersonen" og så tar en timeout, teller til 10, går ut av rommet eller andre ting som kan hjelpe. Min mann og jeg har snakket mye om dette, og han har veldig vanskelig for å klare dette selv (heldigvis skjer det svært skjelden, kanskje en gang i halvåret), så hos oss er det ofte jeg som stepper inn for å redusere stresset som kan bestå i å fjerne et stressmoment eller gi ham en klem (det hjelper visst på ham!). Men jeg vet altså ikke om noen læringsteknikker for å slutte å si dumme ting når man er sinna så mitt eneste tips er altså å unngå disse ukonstruktive sinnasituasjonene! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå