geitemarken Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 i vinduskarmer;) Bare dager etter vi sådde har både erter og agurkplanter begynt å spire! Artig for både store og små Abefales da man ser resultat raskt. Agurkplanten blir enorm så da bør man ha plass. Ertene trenger ikke stor plass, og smaker så godt når man kan spise de rett fra belgen:)
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Nå har vi ettåring og tomme vinduskarmer, men vi har ellers pleid å gjøre det samme. Har hatt mange flotte paprikaplanter. Går fint å bare ta frø fra en vanlig butikkspaprika, og så blir det sånne fine små paprikaer av det. Nammenam! Herlig å likeom "lage" dem selv.
camilla^ Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Vi prøvde oss på vannmelon for noen år siden, det skal jeg si deg var stas her i huset. Men hele våren, sommeren og litt utpå høsten så okkuperte de to vinduer i stua, blåste for mye til å sette de ut her. Men vi fikk mange små vannmeloner som var skikkelig gode. Bare huske at vi må gjøre jobben til biene om de skal stå inne, men her så tok ungene den jobben for det var så stas å gå rundt med en liten pensel. De vokste og grodde de også. Jeg hadde agurker og squash i fjor, de plantet jeg rett ut i hagen og der storkoste de seg. Har fjell rett ved der jeg hadde en liten ledig jordflekk, så det var agurker og squash utover fjellet. Ungene gikk og spiste derfra i hele sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå