Gå til innhold

Syk mann, sykt foster?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann har nesten fått diagnosen sarkiodose( betennelses sykdom/ revmatisk) han har forhøyet crp og betennelse og verk symetrisk i beina. Men nå har vi lyst på en til baby/barn. Spm1. Kan han ha bra sæd selv om han er redusert form. Spm2 om jeg skulle bli gravid, kan fosteret være av " dårlig

Kvalitet/ bli syk/.?

Har googlet men finner ikke noe ang dette.. Anyone?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på, men kroppen har en tendens til å ordne opp selv. Er sædcellene av for dårlig kvalitet så blir enten ikke egget befruktet, eller så går det til grunne (som regel), så akkurat det tror jeg ikke jeg hadde tenkt så mye på...

 

Er sykdommen arvelig, så kan babyen få det, men det barnet /barna dere har, kan også ha arvet genet selv om sykdommen på det punktet ikke hadde brutt ut..

 

Er ikke helsepersonell, så dette er bare slik jeg tenker, har ingenting faglig å komme med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gi deg svaret, vi venter barn nr 5,og min mann har sarkodiose av alvorlig grad. sykdommen er ikke arvelig og ikke smittsom. har 4 velskapte og friske barn. når man har sarkodiose er det medisin som kortison og cellegift. cellegiften er farligst for fosteret. så det anbefales ikke å bli gravid, det har jo vi blitt da med ett uhell. men alle prøver viser et friskt barn.

 

du kan sende pm så skal du vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...