Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Tror dere det er mindre omgangssyke hos bhg-barn er som går i utebhg? Lettere å unngå smitte når barna er mer ute?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 ja, det tror jeg. Min gutt går i friluftsbarnehage (har gådd der 2,5år) å han har enda ikke blitt smittet med omgangssyke.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Har litt "panikk" for omgangssyke, og vurderer å søke minsten ut til neste år. Med flere barn i huset kan en runde med omgangssyke ta motet fra meg hvertfall...
☆☆☆ Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Dette har jeg liten tro på. Barna er like smittefarlige utendørs og er like mye i nærkontakt der. Om noe så vil jeg tro smittefaren er større med mindre tilgang til håndvaskmuligheter. Ikke at jeg ville valg bort utebarnehage av denne grunnen, altså...
3 er nok! Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Det er bevist at det generelt er mye mindre sykdom hos barn som går i naturbhg. Min datter gjør det og hun har aldri hatt omgangssyke. Min bror gjorde også det, og han blunder aldri omgangssyke i det hele tatt. Bakdelen er at de blir mindre resistente enn andre barn, så når de begynner på skolen er de mer utsatt og blir lettere syke enn andre. Min bror var syk omtrent i hele 1. Klasse, og jeg vet om flere som sleit med det samme. Helsesøster advarte meg også om det. Det er tross alt kjipere å ha barnet hjemme fra skolen enn fra Bhg. Vi vurderer å la barna gå siste året i en annen Bhg, men den tid, den sorg. Vi elsker naturbarnehagen vår!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Bakdelen med friluftsbarnehage var at min datter som gikk i det ble mye seinere tørr enn datteren min som ikke gjorde det ( 5 år forskjell på de, fikk minsta inn i frilufts). Men sykdommer vil jeg si at Minsta var friskere.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Det er også mye vannskeligere å holde disse barna varme og tørre gjennom dagen. Prøv du å være ute 6-7 timer i -10 grader.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Gutten vår går i friluftsbarnehage, han var tørr dag og natt som 2,5åring. Så det er vel litt individuellt. I vår barnehage har de også lavo med vedfyring og reinskinn. Hvis ikke de som jobber der ikke klarer å holde ungene varme må de jo dra til basen å gå inn. Men, noe som er litt minus er at det er ganske mange krav, forhold til andre barnehager, bekledning feks. Til oss kreves det at de har gode og varme klær og helst 2 av hvert. Ett pluss er at det er få unger og mange voksne
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #10 Skrevet 11. februar 2012 Hva vil naturbarnehage si? Har de ikke inneområde engang, til nøds en lavvo? I så fall hadde det vært min største skrekk, høres helt Putin ut. Men så regner det omtrent HELE tiden her jeg bor også da..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Haha, Putin?? Jeg mente pyton:D Haha, Putin?? Jeg mente pyton:D I vår friluftsbarnehage har de en innebase, "vanlig barnehage" der er de når det er dårlig vær eller de har noen andre prosjekter de skal gjøre. Men ifra april/mai til oktober/november blir de levert ute og hentet ute Hilsen Anonym over
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Hei - og takk for mange svar! Til deg som sier at dette er et dumt argument - joda alene er det jo det - men har vurdert det fra før - og det var bare mellom spyslagene her at jeg la ut dette innlegget uten mer info:) Jeg har hatt barn et år i utebarnehagen vår et år før, han var varm og tørr 7.5 timer hver dag et helt år:) Kaldt var det og, ned i -20 mange dager den vinteren. De har flott lavo, så det er ikke noe problematisk. Men, blir vel inne et år til, før vi flytter ut de to siste årene. Spysjuke eller ikke... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå