Gå til innhold

Førstegangsfødende som "bare vet at de kommer til å føde før termin".


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare flire. De aner jo ikke hva de snakker om som ikke har vært med på dette før.

Er det vanlig, eller er det bare i min omgangskrets at alle er så bombesikre på at de føder før termin?

Har ei nå som har 7 uker til termin, og føler på seg at her skjer det noe snart, men hun håper ungen holder seg der inne noen uker til.

Og når man spør om hun har symptomer på fødsel siden hun er så sikker, så nei - hun har ikke det, - bare "kjenner det på seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må bare flire. De aner jo ikke hva de snakker om som ikke har vært med på dette før.

Er det vanlig, eller er det bare i min omgangskrets at alle er så bombesikre på at de føder før termin?

Har ei nå som har 7 uker til termin, og føler på seg at her skjer det noe snart, men hun håper ungen holder seg der inne noen uker til.

Og når man spør om hun har symptomer på fødsel siden hun er så sikker, så nei - hun har ikke det, - bare "kjenner det på seg".

 

Jeg visste jeg kom til å føde før termin og jeg fødte før termin. Ikke spør meg hvordan jeg visste det, men jeg visste det gjennom hele svangerskapet.

 

Så le bare du. Jeg ler høyest! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare flire. De aner jo ikke hva de snakker om som ikke har vært med på dette før.

Er det vanlig, eller er det bare i min omgangskrets at alle er så bombesikre på at de føder før termin?

Har ei nå som har 7 uker til termin, og føler på seg at her skjer det noe snart, men hun håper ungen holder seg der inne noen uker til.

Og når man spør om hun har symptomer på fødsel siden hun er så sikker, så nei - hun har ikke det, - bare "kjenner det på seg".

 

Jeg visste jeg kom til å føde før termin og jeg fødte før termin. Ikke spør meg hvordan jeg visste det, men jeg visste det gjennom hele svangerskapet.

 

Så le bare du. Jeg ler høyest! :D

 

Men kjære deg da.... Du ler høyest?? Er det liksom stas å føde for tidlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare flire. De aner jo ikke hva de snakker om som ikke har vært med på dette før.

Er det vanlig, eller er det bare i min omgangskrets at alle er så bombesikre på at de føder før termin?

Har ei nå som har 7 uker til termin, og føler på seg at her skjer det noe snart, men hun håper ungen holder seg der inne noen uker til.

Og når man spør om hun har symptomer på fødsel siden hun er så sikker, så nei - hun har ikke det, - bare "kjenner det på seg".

 

Jeg visste jeg kom til å føde før termin og jeg fødte før termin. Ikke spør meg hvordan jeg visste det, men jeg visste det gjennom hele svangerskapet.

 

Så le bare du. Jeg ler høyest! :D

 

Men kjære deg da.... Du ler høyest?? Er det liksom stas å føde for tidlig???

 

Det er da ikke det jeg ler av. Jeg ler av slike idioter som deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var ganske sikker jeg kom til å føde ca 2uker før termin og det gjorde jeg ;)

 

Nå anses vel ikke to uker før termindatoen å være før termin da. Termin er 2 uker før og 2 uker etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen og hjernen er fantastiske, og jeg tror nok noen som føler det veldig på at de skal føde før tiden faktisk gjør det. Har ei venninne som følte at noe ikke stemte fra uke 27, og hun fødte i uke 32. Hun ønsket ikke å føde da, eller håpte det, men hadde rett å slett en fornemmelse.

 

Jeg hadde selv en veldig sterk følelse av at jeg skulle føde like før termin, faktisk på en viss dato, og neimen kom han ikke da. Kan være tilfeldig, men moro er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare flire. De aner jo ikke hva de snakker om som ikke har vært med på dette før.

Er det vanlig, eller er det bare i min omgangskrets at alle er så bombesikre på at de føder før termin?

Har ei nå som har 7 uker til termin, og føler på seg at her skjer det noe snart, men hun håper ungen holder seg der inne noen uker til.

Og når man spør om hun har symptomer på fødsel siden hun er så sikker, så nei - hun har ikke det, - bare "kjenner det på seg".

 

Jeg visste jeg kom til å føde før termin.. og han kom ut 3 uker før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var sikker på å føde før termin, men ikke mer enn ca 2-3 uker før. Mannen trodde også det rett og slett pga min kropp. Og snuppa kom i uke 35. Denne gangen tror jeg også det blir litt før, men skal prøve å knipe igjen så det ihvertfall ikke blir før uke 37! Er nok noen førstegangsfødende som tar feil angående dette, men er nok også slik at mange av oss opplever at kroppen gir beskjed om at det vil skje før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Føler alle sier de kommer til å føde før termin. Hvis 1 av 20 kanskje gjør det, (av tilfeldighet) så bruker alle dette som ett slags bevis for at man kan vite det.. Tull. Ingen VET når de føder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bombe sikker på at nr en kom før termin, men nei da, han kom 4 dager over. "Visste" også at nr to kom til å la vente på seg, men han kom to uker før termin... Med nummer tre nå tør jeg ikke vite noe som helst, er jo ganske tydelig at min mavefølele ikke stemmer når det kommer til fødsler ;)

 

De fleste jeg kjenner som bare "vet" når ting kommer til å skje tar feil, så jeg slenger på trådstarter å ler litt når jeg hører nok en gravid hormonbombe bare "vet"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også sikker på at jeg ikke var en av dem som kom til å gå over terminen... Han kom 14 dager over termindatoen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg "visste" det var ei jente, og jeg "visste" at hun ville komme for tidlig. Jeg håpet på ei jente, men håpet hun ikke ville komme altfor tidlig. Det kom ei jente, plutselig i slutten av uke 33.

 

Denne gangen "visste" jeg at det var ei jente, og jeg fornemmer også denne gangen at hun kommer for tidlig, og at dersom jeg ikke passer bedre på denne gangen, så kommer hun ALTFOR tidlig. Så nå går jeg og bærer på ei jente, er i uke 22, men har allerede begynt å pakke sykehusbagen. Jeg skal gjøre mitt for at hun forblir der inne så lenge som mulig.

 

Man skal ikke tøyse med vordende mødres fornemmelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde nummer 1 skulle komme før termin. Han kom 17 dager over.

Også trodde jeg nummer 2 skulle kommer etter termindato, han kom 5 dager før..

Denne gangen hadde jeg ikke tenkt å gjøre meg opp noen mening om dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror majoriteten av de som trodde de skulle føde før, men ikke gjorde det, ikke svarer i denne tråden ;-) Selv håpet jeg bare at jeg slapp å gå over. Han kom 6 dager over. Er nå også over terminen, som var i går, og har bare irriterende kynnere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte første rett før termindatoen ("til termin"), og det var det jeg hadde trodd. Husker at jeg ble veldig irritert over jm som hele tiden sa at jeg kom til å gå på overtid... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette barnet har jeg sikkelig bekkenløsning, og det føles som om babyen skal dette ut hvert øyeblikk (er i uke 27). Håper selvfølgelig ikke det skjer! Har hørt det er vanlig følelse for de med bekkenløsning, men at det heldigvis ikke betyr at jeg vil føde for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...