Gå til innhold

Marsipankake nedfrosset 31/12 er den spiselig nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ha selskap i morgen og har en fin marsipankake som jeg har tatt opp i kjøleskapet til tining. Men er den fremdeles god tro, tør jeg servere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge den var fersk ved innfrysing er den fortsatt bra, men ofte blør pynten farge ved tining uavhengig av frysetid, så det hender den ikke ser like pen ut. Ikke at det har noe å si for smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått bra :)

 

Marsipankake er forresten bedre når den har vært fryst, synes jeg. De blir saftigere da...

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg leste 31 1/2 ÅR, sÅ for meg DEN harske kladden.. Skal sies at jeg ikke har briller pÅ, fnis

 

31,5År er nok litt lenge, men det skal visstnok bety lykke Å spise av bryllupskaka nÅr man har 1Års bryllupsdag, sÅ 1,5mnd bør gÅ bra. (Men jeg er ikke helt sikker pÅ at det med lykke for ekteskapet stemmer. Jeg vet om et par som har gjort det og de hadde flyttet fra hverandre før de hadde 3Års bryllupsdag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sparte på øverste etasjen av bryllupskaken vår, og tok den opp fra fryseren på vår ett års bryllupsdag. Den var helt grei, ikke noe dårlig smak, og vi ble ikke dårlige i magen. Så 1,5 mndr i fryseren går nok bra:) Jeg har fortsatt en del av marsipankaken fra dåpen til gutten vår i fryseren, frøs den ned i november i fjor, og tenker å spise den når jeg tar den opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...