Gå til innhold

Uff -snurt tante som ikke ble invitert i dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er opprinnelig fra en annen kant av landet. Vi inviterte nærmeste familie og faddere. I tillegg ble en av mine onkler og hans kone invitert da de er den eneste familie som bor her vi bor.

Noen dager etter dåpen så jeg at en tante hadde skrevet en snurt melding på min FB-side om at hun nok hadde kommet visst hun hadde vært invitert.

Vi avholdt dåpen hjemme og hadde ikke plass til alle våre tanter og onkler. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Hadde dere svart på meldingen på FB-siden(som alle mine venner kan se)? Trenger råd. Angrer nesten på at jeg inviterte min onkel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send henne en privat melding da. Si at p.g.a. plassmangel kunne dere ikke be hele familien.

Skrevet

Jeg skjønner vel egentlig tanter din... Du skylder henne en forklaring og en unnskyldning, men jeg synes det var tåpelig og barnslig av henne å skrive en snurt melding på veggen din så alle kan se den. Jeg ville ringt henne eller skrevet en privat melding og slettet meldingen på veggen din.

Skrevet

Jeg og min mann har til sammen 11 tanter og onkler. Burde vi kontakte alle å forklare situasjonen? Synes ikke det. Min onkel ble kun invitert fordi han bor i nærheten. Vi hadde ikke hatt plass eller råd til å invitere alle.

Skrevet

Du skylder henne ingenting (vi har samme dilemma her både til dåpen og bryllupet til sommeren) Men siden hun har skrevet dette på Fb allerede, ville jeg sendt en privat mld til henne om hvorfor hun ikke ble invitert og slette den mld hun har skrevet på veggen =)

Det er ikke en "menneskerett" eller selvfølge å bli invitert i div selskapligheter... Det er alltid opp til de som inviterer!!!

Skrevet

Synes denne tanten er litt vel hårsår.

Men hadde forsiktig tatt det opp med henne siden hun tydligvis er litt lei seg.

Men synes du på ingen måte er forpliktet til å ringe alle.

Skrevet

Litt hårsår tante så sant jeg også forstår hennes synspunkt. Bare å sende henne en forklarende melding så ordner det seg dette. Man kan ikke alltid gjøre alle til lags :-)

Skrevet

Æ

Nei, men du bør ta kontakt med henne fordi hun er snurt. Hun bør få en forklaring så hun slipper å være sur på dere.

Når det er sagt så har jeg og gubben til sammen 24 tanter og onkler (med ektefeller), vi inviterer alle. Synes det er riktig å invitere alle eller ingen selvom vi ikke har et like godt forhold til alle, spes ikke de som bor langt unna. Jeg mener ikke at alle bør gjøre som oss, bare at du bør kontakte gangen din som ble fornærmet. Det er tross alt slike ting som kan skape uvennskp i familien, og jeg er sikker på at gangen din forstå om du forklarer.

Skrevet

Takk for alle gode råd. :) Jeg har sendt tante melding der jeg forklarte at vi dessverre ikke hadde anledning til å invitere alle vi ønsket. Jeg takket henne for dåpsgaven og sa at takkekort ville komme. (vi avholdt dåpen i helga)

Tror nok dette ordner seg.

Ikke lett å gjøre alle til lags....;)

Skrevet

Syntes ikke hun fortjener noen ting jeg altså.

Du skal ihvertfall ikke angre på at dere ba den ene onkelen din !

Det er deres arrangement og deres lommebok !

Syntes det er veldig sært og skrive noe om det på facebook. Hev deg over det. Hvis du skal svare er det kun for å lindre din egen dårlige samvittighet.

Skrevet

Takk for alle gode råd. :) Jeg har sendt tante melding der jeg forklarte at vi dessverre ikke hadde anledning til å invitere alle vi ønsket. Jeg takket henne for dåpsgaven og sa at takkekort ville komme. (vi avholdt dåpen i helga)

Tror nok dette ordner seg.

Ikke lett å gjøre alle til lags....;)

Det må da holde i massevis

Skrevet

Hele svaret ble ikke posta... Men om hun ikke forstår nå, så er hun bare vrang og sær.

Skrevet

Vi har samme problem. Vi har invitert ohn onkel på far siden. Han har ingen andre enn oss. Jeg og søstera mi er det nærmeste han har barna, og begge gutta blir lært opp til å si onkel. tror han vil like det. Men fikk kommentar fra en av tantene mine på mor siden. Så da at vi gjerne kunne tenkt å invitere alle, men har verken plass eller råd.. da så hun jeg bare tulla altså, skjønner det. så tror hun skjønte det.. men vet de har snakket om det hos mormor.. må bare si det som det er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...