Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Tidligere i dag så jeg vinnerbildene fra Utøya. Grusomme bilder, men jeg følte ingen verdens ting da jeg så dem. Som om de var hentet fra en film. Jeg har hatt masse, masse følelser rundt 22. juli, og en jeg kjente døde på Utøya, 16 år gammel. Og så føler jeg ingen ting når jeg ser slike bilder? Har jeg blitt helt avstumpet, er det en forsvarsreaksjon, eller hva?
TøffiTrynet☠ Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Vinnerbilder? Forklar.... Men ja, meget mulig det er en forsvarsreaksjon...
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Det er nok en forsvarsreaksjon ja. Kan jeg spørre hvor du så dem?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Hvor har du funnet dem? Det er jo såpass ekstremt det som har skjedd, og vanskelig å ta innover seg, så å ikke reagere er sikkert lile vanlig som andre reaksjoner. Det betyr jo ikke at du ikke syntes det var trist..
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Vinnerbilder? Forklar.... Men ja, meget mulig det er en forsvarsreaksjon... En svensk fotograf har vunnet en internasjonal fotokonkuranse med bilder fra Utøya. Grusomme bilder, med identifiserbare døde ungdommer. Jeg så dem fordi jeg studerer foto. Hadde regnet med at det skulle slå meg fullstendig ut, og så føler jeg ikke en ting??
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Jeg klarer det ikke jeg heller. Å bli trist av det. Eller, jeg blir jo trist, men jeg klarer nok ikke Å ta det innover meg pÅ en mÅte som beveger meg pÅ den mÅten jeg gjerne skulle ønske at det gjorde. NÅr dette skjedde var jeg pÅ ferie med et vennepar. Vi hadde store planer for kvelden, og gjennomførte de. Vi klarte ikke Å la det synke inn. Følge med pÅ nyheter med 4 unger som bare brÅka, det var ikke sÅ lett... NÅ har jeg sett bildene, men klarer likevel ikke Å bli sÅ "beveget" som sÅ mange andre gjør. Jeg kan godt grine av triste ting pÅ tv, sÅ jeg er ikke kald. Jeg bare tror ikke at dette er noe som noensinne kommer til Å gÅ sÅ inn pÅ meg, det er for fjernt for meg...
Tauriel Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Jeg hadde heller ingen reaksjoner på de bildene (fant de av ren nysgjerrighet). Men når det kommer til ting på TV, internett og bilder så reagerer jeg sjeldent på det. Jeg er sikkert veldig kald, men jeg får en avstand til slikt gjennom medier, at jeg rett og slett ikke reagerer. Selv om det er en tragedie det som skjedde, og synes det er trist og synes synd på de berørte.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Jeg klarer det ikke jeg heller. Å bli trist av det. Eller, jeg blir jo trist, men jeg klarer nok ikke Å ta det innover meg pÅ en mÅte som beveger meg pÅ den mÅten jeg gjerne skulle ønske at det gjorde. NÅr dette skjedde var jeg pÅ ferie med et vennepar. Vi hadde store planer for kvelden, og gjennomførte de. Vi klarte ikke Å la det synke inn. Følge med pÅ nyheter med 4 unger som bare brÅka, det var ikke sÅ lett... NÅ har jeg sett bildene, men klarer likevel ikke Å bli sÅ "beveget" som sÅ mange andre gjør. Jeg kan godt grine av triste ting pÅ tv, sÅ jeg er ikke kald. Jeg bare tror ikke at dette er noe som noensinne kommer til Å gÅ sÅ inn pÅ meg, det er for fjernt for meg... Men det rare er at det har gÅtt veldig, veldig inn pÅ meg tidligere. Jeg var i sjokk i dagevis etter selve hendelsen, var helt kald innvendig. GrÅt masse. Men da jeg sÅ bildene var jeg ogsÅ kald, pÅ en helt annen mÅte. Som om det ikke var virkelig. Folk rundt meg tørket tÅrer, og jeg følte ingen ting. Da ble jeg ganske redd. HI
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Jeg er og litt nyssjerrig jeg også, men kjenner meg såpass at jeg sikker blir dårlig av og se dem alikevel. Vet ikke hvorfor jeg vil se dem, kanskje nesten for å faktisk se brutaliteten som faktisk fant sted for alle oss som satt trygt i stuen og så på nyhetene.
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Jeg ble veldig lei meg igjen da jeg så bildene. Men hvis du studerer foto, så kanskje du så på dem på en annen måte?
Tired mama Skrevet 10. februar 2012 #11 Skrevet 10. februar 2012 Åh fy faen. Hater at jeg er så nysgjerrig av meg. Ble skikkelig uvel og ekstremt kvalm av bildene.... Jeg har i hvert fall ikke mistet følelsene vedr Utøya. Synes så ekstremt synd på familien til disse ungdommene som ligger der.... Og noen hadde prøvd å gjemme seg.... Fy faen... :-( :-(
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 Åh fy faen. Hater at jeg er sÅ nysgjerrig av meg. Ble skikkelig uvel og ekstremt kvalm av bildene.... Jeg har i hvert fall ikke mistet følelsene vedr Utøya. Synes sÅ ekstremt synd pÅ familien til disse ungdommene som ligger der.... Og noen hadde prøvd Å gjemme seg.... Fy faen... :-( :-( Perverst Å lete opp slike bilder!
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Åh fy faen. Hater at jeg er sÅ nysgjerrig av meg. Ble skikkelig uvel og ekstremt kvalm av bildene.... Jeg har i hvert fall ikke mistet følelsene vedr Utøya. Synes sÅ ekstremt synd pÅ familien til disse ungdommene som ligger der.... Og noen hadde prøvd Å gjemme seg.... Fy faen... :-( :-( Perverst Å lete opp slike bilder! Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå