Gå til innhold

HJELP!!!HVA SKJER???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en medisinsk abort den 5 januar, altså for 6 uker siden. Jeg begynte å blø først 2 dager etter jeg satte stikkpillene i skjeden(hadde hjemmeabort) men sykehuset mente det kunne skje. Etter at jeg blødde,blødde jeg ganske kraftig i bare 3 dager og i ytterligere 2 dager etter dette. Det synes jeg er veldig rart, siden jeg har hatt en spontanabort tidligere og da blødde jeg i nesten 6 uker og også ganske kraftig.

Tok kontakt med sykehuset ang at jeg blødde så kort, men de mente at det også var normalt. Jeg skulle komme tilbake 1 mnd etter, for å ta en rutinemessig blodprøve. Denne tok jeg i forrige uke og den var fin sa hun. Den var normal, under "3"..jeg skjønner ikke helt hva det betyr men.

Likevell, nå 6 uker etter denne aborten har jeg forstatt vonde bryster, har ikke fått mensen, har kunn murringer iblandt. Tok en test nå og den er klinkende positiv. Nå er jeg ganske redd..... Er dette normalt??? Er det normalt å ikke ha fått mensen så lenge etter og ha en positiv test? Hva med at jeg fortsatt har vondt i brystene? Alt slikt opphørte nesten umiddelbart etter spontanaborten jeg hadde den gangen, så dette skjønner jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Kan det være at du fortsatt er gravid da? Kanskje du burde ta en ultralyd?

Skrevet

Jeg aner ikke, jeg vet ikke hva som er normalt. Hun på sykehuset sa at grunnen til at de tar blodprøve,er fordi en graviditetstest vil slå ut en stund i etterkant. Det er mer sikkert med blodprøve. Den var normal og under "3" sa hun, så det var ikke noe å bekymre seg for...

Skrevet

Jeg hadde også bedt om en ultralyd.

Skrevet

Ja jeg må jo det. Skal såklart gjøre dette med engang på mandag. Eller kan jeg gjøre det før? Jeg var 6 uker da jeg tok aborten så da er jeg jo 12 nå isåfall....? Men jeg skjønner ikke hvordan de kan si at blodprøvene er normale da..

Skrevet

Kan det være slik at "gravidhormonene" henger igjen i kroppen? Har dessverre ingen erfaring.

Ta en telefon til legevakten da? Da får du sikkert svar, så slipper du å være stressa hele helgen!

Skrevet

Gravidhormonene henger i kroppen en stund etter en abort så man kan få positivt resultat, men jeg trodde ærlig talt ikke de hang i så lenge som 6 uker?

En medisinsk abort er jo ikke 100% sikker, det hender fosteret ikke blør ut, så jeg ville definitivt bedt om en ultralyd.

Skrevet

Jeg opplevde litt av det samme. Var ganske bekymret, det sto jo i papirene at mens skal komme etter 4-6 uker.

Det endte med ultralyd, og sannsynligvis har ikke alt kommet ut da det skulle. Tallet mitt etter blodprøven var innenfor normalen, dog noe forhøyet, hadde det vært høyere ville de vurdert utskrapning. I og med at tallet ditt var så lavt som 3 burde egentlig alt være i orden, skulle jeg tro. Du kan evt ta ny blodprøve, men at gravitesten fortsatt viser positiv skal du ikke bekymre deg for. De testene er ganske sensitive og det tar tid for kroppen din å få ned hcg-nivået.

Håper du ble litt beroliget av dette.

Skrevet

Blodprøven viser hvor mye hcg som er i blodet, for å være 100% sikker på at du ikke er gravid bør du ta en ny blodprøve om en uke for å se om det stiger eller synker.

Så vidt jeg har forstått ved å google litt nå kan det ta 3-9 uker før testen blir negativ etter en abort, men om den ikke er negativ etter 6 uker skal man ta kontakt med lege. Som regel tar det 3-4 uker før man får en ny eggløsning etter abort og da vil jo mensen komme etter 5-6 uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...