Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Hei, vi har to unger, en på 14 mnd og ei på snart 4 år. Vi har tre soverom nede, og det siste bygget vi da minstemann kom. Hun på 4 sover der nå, men jeg begynner å tvile på om dette er et bra rom for henne, med tanke på brann! Vinduet er ikke så stort, men stort nok til at hun kommer ut. Men vinduet er høyt på veggen. Har satt en kommode under, så hun kan klatre ut om det skulle bli en brann. Men jeg liker ikke dette vinduet, og jeg er så usikker om hun heller burde opp i 2 etage, til et bedre soverom. Men da er hun så langt unna, om det skulle bli brann... Hva tenker dere? Om det skulle brenne, så er det enklere for oss å komme inn på rommet hennes i 2 etg og hente henne, men er hun nede, og det brenner oppe så... Jeg føler at det i 2 etg er best, selv om det er "langt" unna... der har hun ihvertfall et stort vindu! Etterhvert har jeg tenkt at han lille skal inn på hennes rom, og da blir begge oppe isåfall. kanskje et dumt problem, men jeg tenker veldig mye på dette! Hvordan har dere det?
Mikkemafian Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Vi har 3 barn i samme etasje som oss selv. De to eldste sover på samme rom, som også er rommet med brannstigen. Minstemann sover på eget rom.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Er vinduet på rommet barnet bruker nå i detbhele tatt stort nok til at rommet er godkjent som oppholds-/soverom? Vindusflaten skal være av en viss størrelse, noe med en viss % av gulvflaten, eller noe. Hvis vinduet er for lite, så må dere flytte barnet ut av rommet.
minimera Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Det vet jeg ikke helt, det var noen som nevnte det på jobb, som fikk meg til å tenke mer over dette. Vi har tenkt på dette før hun fikk rommet, mannen min mener at om det skulle brenne så er hun tryggest der, med tanke på at en brann her i huset ant vil starte i 2 etg. at det skal være så vanskelig, og det er grusomt å tenke disse tanker at det skal kunne skje en brann, men føler at dette er noe vi må tenke igjennom en gang til!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 har dere mulighet til å sette inn et større vindu i rommet?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Greia er at de færreste små barn faktisk forstår at de må komme seg ut når det brenner. Små barn pleier å gjemme seg, og må ha hjelp til å komme ut. Så jeg vil alltid sove nærmest mulig ungene mine, det er helt uaktuelt å sove i en annen etasje enn dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå