Gå til innhold

Hvordan vet jeg om det er babyen jeg kjenner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål kanskje, men dette er første gang jeg er gravid og jeg er usikker på hvordan jeg skal vite om det er babyen jeg kjenner i magen eller noe annet. Er 18 uker i dag, men har hatt omgangssyke og urolig mage den siste tiden, så jeg er usikker på om all aktiviteten der inne skyldes babyen eller urolig mage. Noen tips til hvordan jeg kan vite hva det er jeg kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig, men du kan jo kanskje prøve å dytte litt tilbake der du kjenner det, og se om babyen dytter tilbake igjen :-)

Dette er andre gang jeg er gravid, så jeg kjente jo litt tydeligere at det var babyens bevegelser denne gangen, men i begynnelsen er det jo vanskelig... var 95% sikker på at jeg kjente bittesmå bevegelser rundt uke 14, rundt uke 16-17 var jeg ikke i tvil, men vanskelig å forklare hvordan ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg kjente liv var tro det eller ei i uke 13, forsto faktisk ikke hva det var før det var over.

 

Jeg hadde lagt meg om kvelden og det føltes som om noen rørte innsiden av magen min med ei fjer :) Samme følese som om ei fjer streifer huden din, bare at du kjenner at det er på innsiden av magen. Deretter kjente jeg det ikke før i uke 16-17, samme som ved uke 13, føltes som ei fjer :)

 

Nå var jeg veldig uheldig og fostervannet gikk ved 19 fullgåtte uker :(

 

Men de sier at man ofte må vente til uke 23 før man kjenner liv.

 

Ser at noen har beskrevet at de føste tegn til liv føles som en fiskehale som rører magen. For meg føltes det enda lettere, som sagt som ei fjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, kjennes ut som ei fjær eller en lett finger som stryker deg forsiktig på innsiden a magen :)

 

Jeg er i uke 17, og jeg kjenner ikke DET enda, men kjenner når han/hun snur seg inni der. Skjøøøønt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...