Gå til innhold

Hva er lønnen din via vikarbyrå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med det er flere her inne som er innleide vikarer gjennom Manpower, Bemanningsbyrået osv osv...

Hva er din brutto timelønn, og hva jobber du som?

Jeg er regnskapsmedarbeider og tjener 170 kr timen. Er ikke fornøyd siden jeg vet de andre på jobben(fast ansatte) tjener nesten 20 kr mer i timen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet som kontomedarbeider via Kelly services og hadde svimlende 125 kr i timen...

Skrevet

Sentralbord/resepsjon med 15 års erfaring og 157 kr. timen.

Skrevet

Sentralbord her også. Får ca. 145 kr, men kommer til å gå opp nå til fast månedslønn på ca. 25 000. Har også hatt endel arbeidserfaring...

Skrevet

Eh... du vet vel at vikarbyrået tar en liten del av timelønnen din som betaling for jobben de gjør? Selvfølgelig tjener du mindre enn fast ansatte, men sannsynlig at arbeidsplassen betaler omtrent det samme til deg og de andre.

Skjønner ikke helt hvorfor du er misfornøyd, det er jo slik vikarbyråer fungerer.

Skaff deg heller fast jobb du, så kan du forhandle lønn:-)

Skrevet

HI her. Jeg jobber forresten for Manpower. Her er det mange som får for lite betalt syns jeg! Fint hvis dere skriver hva slags vikarbyrå dere jobber for også.

Skrevet

Man kan forhandle lønn med vikarbyråene også. Har gjort det selv.

Noen ganger innser dem at du har for lite og gir deg mer og andre ganger gir kunden vikerbyrået mer for at du skal få mer.

Skrevet

#4 her. Jobber for Adecco, så det sier jo seg selv, men det kommer kanskje en lov ang. vikarlønn. Vikarbyrådirektovative eller noe sånt. Har ikke helt satt meg inn i det, men tror det går på at vikarer har rett på likt lønn som de som er fast ansatt, men ulempen er at da er Norge fritt åpen marked for utenlandske. Ikke noe galt i det, men synes at det er vanskeligere nok å få seg fast jobb her at vi ikke trenger flere konkurranser.

Skrevet

#4 her. Jobber for Adecco, så det sier jo seg selv, men det kommer kanskje en lov ang. vikarlønn. Vikarbyrådirektovative eller noe sånt. Har ikke helt satt meg inn i det, men tror det går på at vikarer har rett på likt lønn som de som er fast ansatt, men ulempen er at da er Norge fritt åpen marked for utenlandske. Ikke noe galt i det, men synes at det er vanskeligere nok å få seg fast jobb her at vi ikke trenger flere konkurranser.

Skrevet

Eh... du vet vel at vikarbyrået tar en liten del av timelønnen din som betaling for jobben de gjør? Selvfølgelig tjener du mindre enn fast ansatte, men sannsynlig at arbeidsplassen betaler omtrent det samme til deg og de andre.

Skjønner ikke helt hvorfor du er misfornøyd, det er jo slik vikarbyråer fungerer.

HI her. Så klart vet jeg at vikarbyrået tar en del av lønna mi. Det er jo det de lever av. Er ikke helt tett i pappen ;-)

Skrevet

Lett for deg å si som kanskje har en faststilling...

Skrevet

Jeg jobbet for Manpower for ca. 3 år siden. Fikk da 125 kr timen som kokk med fagbrev. Jeg vet at de tok over dobbelt så mye pr.time for meg av arbeidsgiveren.

Nøyaktig 256 kr tok Manpower i timen for meg. Fikk se papirene hos de jeg jobbet for siden jeg mente jeg fikk alt for lav lønn.

Manpower ville ikke betale meg mer så jeg skaffet meg annen jobb og fikk da 170 kr timen :)

• 5 år senere...
Skrevet

Hei
Jeg har jobbet med Manpower i noen år og har noen viktige ting. de betalte meg ikke så mye som timelønn men de betalte for kilometer og utgifter jeg hadde igjennom jobben som er mer en fast ansatte i butikker betaler. Jeg vart betalt 168 i timen som ikke er så mye men siden jeg jobbet med film samtidig så var de ganske hyggelige med det. Med tiden jeg jobbet der fikk jeg faste butikker og fast stilling men kunne ta fri for jobb innen film når somhelst siden det er det jeg jobbet for. Med tanke på dette er ikke det alle firmaer som lar folk som meg jobbe med andre jobber utenfor firmaet og ta fri for det når som helst og dette er utenom ferien min. Med tiden jeg var der så vill jeg anbefale alle som har samme situasjon som meg å jobbe der. Er dere flinke så lar de dere ha samme avtalen og det er perfekt for frelansere. 

Skrevet
6 timer siden, sexylah skrev:

Hei
Jeg har jobbet med Manpower i noen år og har noen viktige ting. de betalte meg ikke så mye som timelønn men de betalte for kilometer og utgifter jeg hadde igjennom jobben som er mer en fast ansatte i butikker betaler. Jeg vart betalt 168 i timen som ikke er så mye men siden jeg jobbet med film samtidig så var de ganske hyggelige med det. Med tiden jeg jobbet der fikk jeg faste butikker og fast stilling men kunne ta fri for jobb innen film når somhelst siden det er det jeg jobbet for. Med tanke på dette er ikke det alle firmaer som lar folk som meg jobbe med andre jobber utenfor firmaet og ta fri for det når som helst og dette er utenom ferien min. Med tiden jeg var der så vill jeg anbefale alle som har samme situasjon som meg å jobbe der. Er dere flinke så lar de dere ha samme avtalen og det er perfekt for frelansere. 

Regner med dette er reklame siden du drar opp en 5 år gammel tråd slik flere andre salskaper har gjort her i det siste.

Det er ikke lov.

Anonymkode: aa33a...1ab

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Hva med å lære seg og skrive før du spammer oss med ulovlig reklame? Språkhjertet mitt blør! Innlegget henger jo nesten ikke på greip. Det hadde kanskje vært bedre reklame for Manpower om de fikk en ansatt som kan formulere en fornuftig setning til å dikte opp historier om filmskapere med bijobb hos Manpower.

Endret av Darwinia:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...