Gå til innhold

påkledning hos fotograf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere på barnet/barna hos fotograf? Og hva hadde dere på dere selv?

Jeg er gravid med nr 2, og føler meg rett og slett helt j....lig, lagt på meg mye denne gangen og skulle helst ikke ha foreviget det wink.png Hehe men slik er det. Har gavekort som snart går ut som må brukes.

Hva forresten med hår/sminke osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vært hos fotograf 2 ganger og det var da ungene var 2 år.

Hadde pene hverdagsklær på gutten, og hvit linkjole på jenta, i tillegg ble begge tatt bilde av i bunad.

Første gang hadde jeg ikke tenkt at jeg skulle bli med på bildet i det hele tatt, så hadde på meg jeans og hettejakke.

2 gang silte jeg i helt sorte klær -for å være en kontrast...

Bruker litt sminke normalt, og hadde det på.

Håret var hverdagslig stelt

Eneste jeg passet på var at hendene og neglene var stlte med fransk manikyr (mine egne negler)...

Skrevet

Tips fra fotograf:

Tenk på hvor mange skift som er hensiktsmessig - hvor lang tid har dere i studio? Unødvendig å bruke halve tiden i skifterommet ;) Kan man lett variere ved å raskt skifte genser/ til t-skjorte..?

Prøv å matche klærne til en viss grad - sterke/duse farger sammen. Dropp print på klær, bildene går raskere ut på "dato" med det. Gå heller for noe klassisk :) Helst ikke kom helt ensfarget, det blir litt monotont. Bruk ulike fargenyanser og tekstur i plagg! Hvit bakgrunn..? Dropp helt hvite klær med mindre det er bryllupsbilder eller dere skal oppnå en spesiell effekt (i samsvar med fotografen).

Det kan være vel verdt det å forberede seg litt slik at man blir fornøyd og stolt kan henge opp/gi bort disse bildene, ikke bare gjemme de i en skuff. Det innebærer å gå ned til detaljene (negler f.eks), om ikke annet for å føle seg så bra som man bare kan :D

Har dere spørsmål, bare ring fotografen din. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...