Gå til innhold

Dere som har fått babyer kjempe tett og som hadde trang økonomi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Åssen løste dere det?

 

Saken er at vi fÅr det akkurat til Å gÅ rundt. Har ikke mye til overs i mnd. og nÅr barnet vÅrt blir ett År blir hun jo dyrere i drift.

Jeg er nÅ gravid igjen!

 

Hvordan løste dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Veit ikkje om du er den same som har skrive her dei siste dagane om at du har vorte gravid rett etter å ha fått ein baby, eller om det er fleire av dykk. Eg vil uansett råde deg til å ta kontakt med Amathea for rådgjeving. Det må jo vere eit stort sjokk å bli gravid så rastkt og uplanlagt, men det meste går bra :)

 

http://www.amathea.no/index.aspx?cat=1003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg jo. Turte ikke skrive på anonym :P

 

Vet bare ikke om det er vits å ringe for jeg har fått time på sykehuset. Og jeg vil at barna mine skal være velkomne fra første stund.

Er bare så mye rart som surrer i huet mitt nå at jeg blir gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må vere litt av ei bombe! Sjølv om begge mine barn har vore planlagde og etterlengta, så fekk eg kalde føter når graviditetstesten viste postitiv, og lurte på korleis dette skulle gå, så eg kan jo berre tenkje meg til korleis du har det!

Det som er bra, er at me får bra med tid på oss til å førebu oss før babyen er der.

Sjølv om du har fått time til abort, så kan det vere greit å få sortert tankane dine/dykkar, og bli trygge på at de gjer eit rett og veloverveid valg som de kan leve godt med.

Innlegget ditt tyder vel på at du ikkje er så heilt bestemt enno.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik at faren til ungene har jobb og ikke du.

Og det er derfor det er trangt økonomisk kan dere ordne det med at han tar ut permisjon etter at dine første 6 uker er over og at du da går ut i minst 75% jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

vi har to tett barn. 12 mnd i mellom. og en ganske stram økonomi. vi overlever i stor grad på hjelp fordi vi alltid ønsker oss utstyr/klær/sko osv som ungene trenger i bursdags- og julegaver fra slekt og venner. dessuten arver vi mye klær og utstyr.

 

jeg vet at dette er en overgangsfase og at økonomien vil bli bedre etterhvert. dessuten er det viktigste for barna at de har foreldre som elsker de høyere enn himmeln :-)

 

alt ordner seg alltid. hvis det er virkelig ille så går dere på sosialkontoret og søker om støtte til livsopphold. ikke la økonomien alene ta avgjørelser for fremtiden. den situasjonen dere er i nå er mest sannsynlig en periode i livet som vil ta slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De første 2-3årene kan jo det yngste barnet arve en del etter det eldste, så da er det jo begrenset hvor mye det koster med et ekstra barn. Selvfølgelig litt ekstra i mat og bleier, men det er jo forholdsvis billig med bleier i Norge og hvertfall hvis man velger de billigste merkene som stort sett fungerer veldig bra på de fleste barn. Senere når barna blir eldre er antagelig økonomien deres bedre også.

 

Det en av de andre sier om å ønske seg nyttige ting til bursdag og jul er også et veldig godt tips. Barna får stort sett en del leker også uansett og det er ikke nødvendig at de "drukner" i leker, de har stort sett noen favoritter de leker mest med uansett.

 

Det utstyret dere trenger dobbelt av og feks søskenvogn får man stort sett kjøpt rimlig på finn.no, eller det er også en mulighet til å ønske seg penger til sånne ting når dere selv har bursdag. Kanskje ikke så spennende, men hvis det økonomiske er hovedårsaken (i tillegg til den øyeblikklige panikken) til at dere tenker på abort, så er det jo ikke så kjedelig likevel...

 

Før dere bestemmer dere helt sikkert for å ta abort er det viktig at dere snakker sammen om det du og faren og dere burde søke hjelp utenfra for å vite mulighetene økonomisk og for å sortere følelsene før dere bestemmer dere. Kommer dere frem til at det ikke passer å få et barn nå, så er abort en løsning, men det er en løsning dere må være sikre på at dere virkelig mener er den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...