Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Hva legger legene egentlig i begrepet aktiv prøving? altså, prøving for å bli gravid.. og hvor lenge må man ha prøvd aktivt før man får hjelp? hva skal til før man får pergo?
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Tja, skal ikke skryte på meg å svare på bakgrunn av legestanden, men jeg regner med at det betyr at man har unngått prevensjon og at man har hatt vaginalt samleie når kvinnen har eggløsning (eller i det minste når man tror at kvinnen har eggløsning). Jeg vet ikke når man får pergo, men om man ikke har fått det til etter et år med prøving så oppsøker man lege for å få utredning og hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 At man har ubeskyttet sex rundt eggløsning hver mnd med den hensikt å bli gravid Er da en fordel å vite når man har eggløsning. Man får vel hjelp når man har prøvd aktivt et år. Noen får hjelp tidligere enn dette også. En venninne av meg har pco og fikk pergo i det de begynte prøvingen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Jeg vil nå si at vi prøvde aktivt ved å slutte med prevensjon, selv om vi ikke hadde peiling på når eggløsning evt var (veldig uregelmessig syklus), og hadde sex fordi vi hadde lyst. Det var imidlertid 3-4 ganger i uka, så det skulle være gode sjanser for å treffe på en eventuell eggløsning uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå