Gjest Tullmusa83 Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Har en gutt på 5 månder. Så og si fra fødselen har han sovet 8 timers netter, men siste månden har han våknet 2 hver time. Jeg har altid puppet han i søvn lurer nå på om det kan være at han har sluttet å sovne av seg selv etter små oppvåkninger for han pupper veldig lite. Han klager til jeg våkner og sovner fort på puppen.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Det kan nok fort fikses, men husk på at jo lengre du venter med avvenning på natten jo vanskeligere kan det bli.
1down Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Det kan så klart være som du tror, men det kan også være en periode med litt urolige netter bare. Jenta vår sov også veldig bra om nettene tidligere, men da hun bikket 4 mnd våknet hun plutselig veldig ofte om nettene, og gjør det forsåvidt fortsatt. Er jo mye som skjer med dem nå, ift utvikling, tenner osv. Tar han smokk da?
Snart mamma <3 Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 Å forvente at babyen sover hele natta uten mat når den er 5,mnd er vel litt drøyt? Siden det er snakk om nattavvenning her... tror ikke du har ødelagt noenting, tror babyen rett og slett er sulten (evt plages av tenner osv..) Tenk så mye mer aktive de er på den alderen enn før! Dersom h*n må styre lenge før h*n får mat, er babyen sikkert såpass trøtt at han sovner før han får spist seg mett... og derfor blir sulten fort igjen. Ville gitt etter ganske raskt og sett om han ville spise lenger da, og om resten av oppvåkningene forsvant. Om du vil helst ikke gi mat om natta, så kanskje begynne med grøt på dagen?
Gjest Tullmusa83 Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Gir grøt på kvelden er ikke spisingen på natten jeg vil til livs så mye som at jeg syns det er rart at han bare vil puppe hver 4 time på dagen forså å spise dobbelt så ofte på natten
Cimorene Skrevet 10. februar 2012 #7 Skrevet 10. februar 2012 Med fare for å høres ut som den misjonæren så vil jeg igjen anbefale ammehjelpen sine nettsider: http://ammehjelpen.no/artikkel/16/Nattamming Og når babyen din bare er 5 mnd, så har jeg ikke villet stresse så mye med det. Her samsover vi med babyen, så hun finner ofte puppen på egen hånd uten at jeg i det hele tatt våkner.
Cimorene Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Glemte jo helt å linke til sovlillebaby: http://www.sovlillebaby.com/foerstemaand.htm Enkel og grei info om babyer og søvn.
Regina Phalange Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Tror ikke du har ødelagt noe som helst. Gutten vår sov godt om natta frem til han var en 3-4 mnd. Da begynte han, som din, å våkne annenhver time ca gjennom hele natten. Har aldri funnet ut hvorfor. Hjalp ikke med grøtstart eller noe. Men når det er sagt kan det være at han har en økeperiode og er rett og slett sulten. Min helsesøster foreslo at jeg sluttet å amme i min egen seng, for da sovnet både jeg og gutten fra hele ammingen. Bedre å sette seg opp og amme ordentlig, slik at du kan sørge for at han spiser seg ordentlig mett. Uansett vil du nok oppleve at søvnmønsteret vil endre seg fra tid til tid gjennom det første leveåret :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå