Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Noen som har bar med KISS? Vi har en sønn på 6 år som sliter veldig med avføring. Han blir stadig forstoppet, men har ikke smerter i magen. Klarer ikke å kjenne når han må bæsje, og har derfor mange uhell. Han er i tillegg veldig urolig, er i full aktivitet hele dagen. Han må være absolutt helt utslitt for at han skal sovne på kvelden, ellers så holder han det gående i flere timer. Han ble stående fast under fødselen, og jordmor måtte snu på han for at han skulle komme ut. Han er forøvrig en snill, god og sosial gutt. Vel, aner jo ikke om dette egentlig har noe md KISS og gjøre, men begynner og bli litt desperatt pga hans mageproblemer, så jeg tenker i alle baner for tiden. Noen med synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Min sønn hadde kiss, å har litt enda. Vi fikk time til manuell terapaut, som var ekspert på kiss. Ikke mange av de, så vi spurte helsesøster om en spesifikk en osm hadde peil på kiss. Magen til sønnene vår var ganske låst, måtte ty til klyster. I dag er han 7 år, han sliter enda med vindt i nakke/hode. Men er ganske bra i magen. Han gikk til behandling i noen år, å ting ble bedre etterpå. Kiss barn kan ofte bli urolig på skolen, dårlig konsentrasjon pga vondt nakke/hode, vondt i magen. Så de kan forveksles med adhd diagnosen. Få en terapaut til å kjenne på nakken og kroppen til gutten din
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Takk for svar. Holder det å ta han med til en pysioterapaut? Eller kan ikke de nok om dette? Han er til utredning på sykehuset for magen, men de finner ikke noen grunn til at magen er slik. Har nevnt KISS for legen, men virket ikke som om han ville høre noe om det. HI
You can do it! Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Jeg ville heller tatt kontakt med en manuellterapeut, hvis det finnes noen der du bor. Sønnen min hadde låsninger flere steder (kiss). Fysioterapeuten fanget ikke opp dette, men etter noen behandlinger hos manuellterapeut ble han mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Samme her, legene er ikke så inne på dette med kiss. De fleste. Helsesøster er det, ring til henne, å spør om det er en manuellterapaut der dere bor
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Mange helsesøstre har ikke peiling på kiss heller, anbefaler deg å gå inn her og finne en manuellterapeut: http://www.manuellte...ult.aspx?sid=85 Bor du i Oslo-området kan jeg anbefale Bjørn Helgar på Fjellhamar (Lørenskog), jeg hadde vært villig til å kjøre ganske langt for å komme meg til han. Han er en av de fremste på kiss i Norge.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Sønnen min på 5 år har kiss! Ble oppdaget for bare ett år siden. Han går til behandlig ett par ganger i mnd. Han har alltid vært hard i magen, men han merker når han må på do. Han ble dratt ut med makt da ha "sklei" opp igjen når riene stoppet, så barnepleier klemte meg på magen og jordmor dro han ut.... Kontakt manuell terapaut, det bruker vi! Har også vært hos fysoterapaut som ikke fanget opp noe...
C.L.H85 Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Anbefaler også manuellterapeut Vi fant ut tidlig at vesla her hadde kiss, hun var 5 mnd når hun begynte behandling. Manuellterapeuten fant flere låsninger. Vi er annenhvergang hos fysio og manuell terapeut,noe som har funket fin, fint her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå