Lillemy36 Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Hvor lenge etter ammeslutt er det vanlig at mensen kommer tilbake??
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Det varierer nok VELDIG fra person til person. Jeg fullammet i 6 mnd, og delammet til barnet var nesten 1 år... og fikk mensen tilbake 9 uker etter fødsel (dessverre!). Så vanskelig å si noe om hva som er vanlig.
Lillemy36 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2012 Prinsen er nå 7 mnd, delammet fra 3 mnd og ammeslutt etter 5 mnd så synes det er rart den ikke er på tur snart... synes jo og huske med de andre barna at den kom ganske raskt tilbake til tross for amming...
anna_duck Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Har fullammet alle til 6 mnd, og gradvis mindre mot året gamle. På nr 1 kom mensen etter 8 mnd, nr 2 etter 6 mnd og på nr 3 kom den etter 8 mnd. Så det er nok veldig forskjellig fra person til person ;-)
:) liris Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 De fleste jeg kjenner har fått mensen mens de har ammet, altså ikke etter ammeslutt. Selv fullamma jeg i 6 mnd, og fikk mensen etter 5.. ammet i 15 mnd totalt.. Så det er nok veldig individuelt! Greit å vite i forhold til ubeskyttet sex f.eks.. dersom man ikke ønsker å bli gravid igjen rimelig kjapt da
SuperMoM <3 Skrevet 10. februar 2012 #6 Skrevet 10. februar 2012 Fikk den ikke igjen etter jeg amma første. Ble gravid igjen med en gang jeg slutta å amme. Ca. da han var 10mnd gammel. Mens kom igjen med en gang etter jeg slutta å amme nr.2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå