Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Det står på nav sine sider at man må være alene om omsorgen for barnet. Betyr det mer enn 50% eller at man må ha all omsorgen alene? Og når vil man evt. få os fra? søknadsdato eller den dagen man faktisk flytta? Hva ser de på da, adresseendring i folekregisteret? Håper noen orker å svare. Prøver å finne frem i Navjungelen, men det er ikke alltid like lett :/
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Det står på nav sine sider at man må være alene om omsorgen for barnet. Betyr det mer enn 50% eller at man må ha all omsorgen alene? Og når vil man evt. få os fra? søknadsdato eller den dagen man faktisk flytta? Hva ser de på da, adresseendring i folekregisteret? Håper noen orker å svare. Prøver å finne frem i Navjungelen, men det er ikke alltid like lett :/ Du må ha 60%, eller mer, omsorg for barnet. Om du eller far allerede er registrert på ulike adresser i folkereg. så får du fra søkedato. Om dere ikke er det så må du vente med å søke til dere har ulik adresse i folkereg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Tusen takk for svar. Jeg ble litt nervøs nå, jeg vil få 60, men er avhengig av os for å kunne fullføre utdannelsen min (siste året nå). Men da ser det ut til at det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Det over her stemmer ikke: Du må ha OVER 60% av omsorgen for å få overgangsstønad. Kjenner ei som fikk avslap pga at hun hadde 60, og pappan 40. Med 39/61 hadde det gått greit. Der var pappaen ikke villig til å gjøre om på samværsavtalen, så hun måtte slutte på studiet en periode. Har kommet i gang igjen nå da, da hun har fått en helge/nattevaktsjobb å kombinere studiene med.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Tusen takk for svar. Jeg ble litt nervøs nå, jeg vil få 60, men er avhengig av os for å kunne fullføre utdannelsen min (siste året nå). Men da ser det ut til at det ordner seg. Det ordner seg nok:) Husk at du også kan søke utdanningsstønad. Det er en engangssum som utbet. en gang i året. Info om det finner du på nav.no. Jeg vil anbefale deg å kontakte NAV og be om en time med saksbehandler. Det gjorde jeg og da fylte jeg og saksbehandler ut alle søknader sammen. Da får man også info om rettigheter og plikter samt at søknadene blir riktig utfylt. #2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå