Gå til innhold

Finnes det en medisin som heter abbstian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om. Kan det være Abboticin du tenker på?

Skrevet

Det finnes noe som heter Abstral. Er det den?

Skrevet

Jeg trodde kanskje det var abboticin, for den har jeg hatt før, men iflg apoteket stod det abbstian på resepten.

Apoteket hadde ikke den typen, så jeg lurte egentlig på om de på apoteket har lest feil eller om det virkelig fantes en medisin med ett så rart navn.

De kunne istedet for den aktuelle medisinen (som skal være for en bakterieinfeksjon) , tilby en annen, men det kostet nesten 1000 kroner.

Det er litt surt hvis det viser seg at den ikke virker, eller at jeg reagerer på den.

Tror jeg heller får ringe legen i morgen og høre om jeg kan få en medisin som apoteket har på lager, eller som de kan bestille :)

Skrevet

De kan jo kun tilby deg noe som inneholder samme virkestoff i samme mengde som det legen har forskrevet, noe annet er ulovlig. Defor har de tilbudt deg noe som er likeverdig. Apoteken pleier å ha det slaget som er rimeligst i den kjeden de tilhører.

Vent gjerne for å¨snakke med legen, men som regle har legene åpnet for bytte hvis det ikke står spesifikt nei til bytte på resepten.

Harr aldri hørt om noe som heter Abbstian, så regner med det sto noe annet på resepten og at du har hørt feil når de har sagt navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...