Gå til innhold

Jeg blir småtussete av disse maseriene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stikker og verker og strammer seg om hverandre! Ugh! Jeg blir sliten av det, jeg altså. Holdt på sånn et par uker og nå er jeg 38+0! Får håpe han ikke er alt for lur,men at han kommer tidligere enn termin som sine brødre.

I natt hadde jeg så menssmerter at jeg lå våken i mange timer.Måtte i dusjen, plagdes og var skikkelig gretten da jeg først måtte stå opp. For da hadde jeg endelig sovna..

åh, bittelilllebror, det skal bli så godt å møte deg snart :) Jeg blir jo enda mer utålmodig når det stadig kjennes ut som om noe er på gang! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Har hatt noen tilsvarende netter da det eneste som hjelper er å tømme varmtvannstanken :P Men det er bare å holde humøret oppe og tenke at alle plager er et skritt nærmere fødselen :)

Skrevet

Plaget med det samme her også. Har hatt det slik siden jeg var 33 uker. Er 37 uker på søndag, så er temmelig lei av det nå. Veldig glad for at hun ikke har kommet enda, men håper det ikke drøyer for lenge mot termin. Fikk før med første og andremann, så da er det jo god sjanse for at at det skjer denne gangen også. Akkurat nå er mannen i nordsjøen. Han kommer hjem når jeg er 38+3 (22.feb), så krysser fingrene for at hun vil komme rett etter det:D

Har en følelse på 26.2 eller 2.3 av en eller annen grunn. Så får vi se

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på maserier og kynnere?

Kynnere kan jo også være så sterke at en våkner av dem, har problemer med å bevege seg osv...

Nesten litt flaut å være 3. gangs men ikke vite hva maserier er..

Men sterke kynnere er jeg veldig godt kjent med...

Endret av Rose -3. troll i 2012
Skrevet

Rose, for å være helt ærlig vet jeg ikke hvordan jeg skal definere den forskjellen. Jeg har ikke hatt det sånn med de to andre, da var det så enkelt og greit, atte:)

Ordet bare falt meg naturlig, har sikkert noe med MASE å gjøre ;) For det er jo litt masete da. Sterkere kynnere går vel kanskje inn i kategoerien maserier, siden det er en del av modningsprosessen..?

To herlige karer: Får håper hun venter til mannen er hjemme da! Du må jo bli litt stressa i den situasjonen, med vondter og greier, også er han bortreist? Spennende å se om du har synske evner og magefølelsen stemmer :)

Skrevet

Takk, Stolt mamma til 2 +1 på vei...

Jeg har det likt denne gang som de to forrige gangene. Har kynnere hele svangerskapet men de siste 6 ukene blir de hyppigere og vondere (med nr 1 våknet jeg om natten av dem) og de er slitsomme.

Har nå 5 uker igjen til termin og det stemte denne gang også.. Når jeg tenker meg om begynte det forrige helg, men jeg trodde det var pga for mye tungt fysisk arbeid (pusser opp hjemme)

Men de 3 siste dagene på jobb har vært pyton, kynnere hele tiden... godt jeg bare har en uke igjen på jobb...

Skrevet

Jeg har mye kynnere, og har også hatt regelmessige kynnere, men forrige gang startet fødsel med maserier. Hadde de konstant i nesten 4 døgn før jeg ble satt i gang, og det er en forskjell! Maseriene er produktive uten å skape mer åpning, dvs på meg så kjente jeg at de dyttet på barnet (han stanget hver gang i bekkenkanten, noe som var utrolig ubehagelig!), men mine kynnere har nå ingen påvirkning på dette, som jeg kan kjenne i alle fall. Maseriene, slik jeg husker det, er som rier. Kynnere er mildt plagsomme i forhold ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...