Gå til innhold

Vondt i rompeballene ?!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden fått vondt i romepballene.å oppover mot korsryggen..vondt med det samme jeg skal til å gå å etter jeg har stått still en stund å begynner å røre på meg. Er i uke 12 så veldig tidlig om det er bekkene som begyner å krangle.

Noen som har vert borti lignende å vet hva dette kan være. ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i alle fall det jeg har fått bekkenplagene først :-S Blir fryktelig stiv bak/øverst i rompemuskulaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På begge sidene eller bare på ene?

Jeg har noe lignende på høyre, og de fleste jeg har spurt mener det kan være ei nerve i klem. Jeg har hatt det flere år, men ikke dratt meg til å få en lege til å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg tro det er ei nerve. Jeg vet ikke hva legen gjør for å rette på det, men det er sabla irriterende å gå med, spesielt når man kommer lengre på vei og magen blir større.

Skummelt å gå i trapper, hos meg føltes det ut som foten forsvant fra hofta og ned til kneet; følelsen forsvant et mikrosekund og jeg snubla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnende bekkenløsning/låsning eller prolaps/isjas nerven i klem. Gå til legen å få han/hun til å sjekke og eventuelt en henvisning til behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom det føles som det starter i baken og sprer seg opp mot ryggen samtidig som det er startsmerter synes jeg det høres ut som bekkensmerter. Jeg vil anbefale at du prøver å gå en rask tur hver dag (minst 30 min), og evt prøver deg på litt bassengtrening om det finnes i nærheten. Slike smerter kan komme av at man sitter litt for mye en periode, og man er spesielt sårbar som gravid.

 

Du vil sannsynligvis ikke komme inn hos fysioterapeut enda dersom du ikke har mye smerter eller gangvansker... (tøffe prioriteringslister hos oss de fleste steder i landet desverre :( )

 

Hilsen fysioterapeuten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd så dra til kiropraktor. Kan ikke få skrytt nok av resultatene jeg har fått av de få behandlingene jeg har vært til. Hadde akkurat samme smerter som deg i romjula. Fikk to behandlinger og borte ble de! Kombinerer du med litt øvelser kan du være heldig å ikke få de igjen når du blir stor og tung mot slutten og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vondt i rumpebalen, halebeinet og oppover korsryggen når jeg var gravid, spesielt første gangen. Fikk da beskjed om at det var bekkenplager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...