Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 eller kjøper dere de glassene med ferdigmat ol?
LilleBille:') Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Lager selv middager o.l, men grøt kjøper vi
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 noen som har oppskrift på sunn og god babygrøt?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Fåreløpig får poden kun smaksprøver (4,5 mnd), men har tenkt å lage så mye av babymaten som mulig selv. Dette fordi jeg da har kontroll på innholdet rett og slett. Kommer sikkert til å kjøpe ferdigmat en gang i blandt, men intensjonen er altså å unngå det så mye som mulig.
bobbelfru Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg kjøpte det meste, men lagde noe. Tenkte at i glassene er det næring riktig sammensatt.
abella Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Lager all babymat selv også grøt. Sjekk ut barnemat.com I tillegg står alt du trenger å vite i brosjyren fra helsedirektoratet som deles ut på helsestasjonen
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Grøt kjøpte vi alltid, mens middagen ble hips og haps med de tre første. Var enklere med glass de dagene vi spiste middag som babyer ikke kunne få. Men med minte fikk vi en som spyttet ut alt fra glass, så da ble det kun hjemmelaget. Gjorde det enkelt ved å koke opp en potet og gulrot (og evt andre grønnsaker) i små biter (da tok det 5 min) dersom vi ikke hadde potetmiddag, og så moste jeg dette og blandet i litt av det vi spiste. I ettertid lurer jeg på om denne voldsomme eksponeringen for alt mulig a mat er grunnen til at minsten er den som er mest altetende av ungene våres. Hun spiser mer eller mindre alt hun får, selv ting barn gjerne ikke er så glad i.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Lagde noe babymat selv. Og kjøpte noen glass i blandt. Vi har alltid hatt lite salt i maten, og bruker lite ferdig produkter, er ellers ops på slat osv imaten, så han har fått samme mat som oss sidn han var rundt 8mnd. Bare most det med stavmikser. Syns det er helt greit med glass, veldig praktisk å ha med på tur og reiser. Hender han får et glass iblandt enda som et lunsj måltid. han er veldig glad i det ene glasset til hipp, så gir av og til det.
håperpåvinterbarn Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Glass når det er praktisk (reise osv), har alltid kjøpt grøt. Det går mest i hjemmelaget middag og mellommåltider. Det er veldig enkelt å lage en god del middager og så ha i frysen, så syns ikke det er mer mas enn å kjøpe. Det er mer smak på det hjemmelagde, så håper hun blir mindre kresen pga det. Ellers er jo hipp sine produkter fine da, og Ellas kitchen har gode mellommåltider
ellen-propellen Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Kjøpte grøt. Gav vanlig middag så lenge den greit kunne knuses,og kjøpte glass når vi andre hadde pizza ol
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Laget bare mat selv. Hver gang jeg prøvde med glass, fikk jeg alt i retur så måtte gi opp til begge ungene. Men har ikke laget bare mat til ungene, de fikk samme mat som vi hadde til middag. Det var veldig mye poteter og grønnsaker i starten.
Blomkarse Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Eg har berre gjeve heimelaga graut - av havremjøl, hirseflak, sammalen (grov) rug, spelt og kveite. Som regel to kornsortar om gongen (td havre og hirse, spelt og rug osb). Oppskrift, 1 porsjon (så mykje som jenta vår et, 7 mnd gamal): 2 dl vatn og 2 toppa spiseskeier mjøl - bland i ein kjele. Kok opp, og småkok på låg varme i 5 minutt. Ferdig! Ha gjerne i ei skei mosa frukt for smak og C-vitamin (gjer at jernet vert tatt lettare opp i kroppen). Eller nype-ekstrakt (svært rikt på cvitamin), evt malt om gullungen er hard i magen. Hirse er serleg rikt på jern. Bland evt mjøl og vatn ein times tid før du skal koke, så vert også jernet meir tilgjengeleg for kroppen. Enkelt, sunt, og i lengda MYKJE rimelegare enn pulvergraut! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå