Gå til innhold

Må gå på pergo, men vil ikke ha tvillinger :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig redd av å gå gravid med tvillinger. Jeg synes at folk med tvillinger er heldige mennesker, men kan ikke forstille meg å ha 2 i magen. Det er kun graviditet som skremmer meg, ikke når de er ute.

 

Legen skrev resept på pergo og sa at jeg må ta den 5 dagen i syklusen idag er 4 dagen, men er usikker om jeg skal ta den.

 

Er det doseringen som øker sjansen eller har det ikke noe å si hvor mange tabletter man tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ta en eller to tabletter pr dag? En er enkel dose, og to er dobbel :)

 

Og selv om sjansene for at man får tvillinger med pergotime er minimal, så øker den jo litt med dobbel kur.

 

Hvis du vil være sikker på hvor mange egg som vil slippes, så kan du jo bestille deg time hos gyn på dag 10 eller litt senere (kommer an på syklusen din). Så kan han/henne se på hvor mange folikker som er moden osv :)

 

Men jeg tror du kan slappe helt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 tabletter pr dag sa legen. Vil det da si at jeg slipper to egg med dobbel dose? Jeg slipper allerde et egg hver syklus, vil det da si at jeg kan få trillinger med dobbel pergo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et drømme svangerskap og fødsel med tvillinger:)

Hvis du er så redd så hvorfor ikke gå rett på ivf?

Sett bare inn ett egg, skal nok mer til å bli to da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, doseringen har ikke noe å si. Når du velger å gå på pergo hører muligheten for tvillinger med, så enten må du droppe det helt, eller så må du bare godta at du kan komme til å bli gravid med tvillinger, selv om sjansen er liten. That's life ;-)

Har vært gjennom det samme, og var også nervøs for å bli gravid med tvillinger, men da hadde jeg prøvd så lenge at jeg tok sjansen, to er tross alt bedre enn ingen :-) Jeg ville bare bli gravid jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gikk på pergo i 2 perioder før jeg fant ut at jeg var gravid.

den ene var dobbel og den andre var trippel, men det ligger bare en i magen min.

har faktisk hørt om flere som bare får en, enn de som blir gravide med to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...