Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har ikke noen ekstreme historier, men var i et bryllup der det ble servert blandingsgrøt til hovedrett. Jeg spiste nesten ingenting for jeg trodde det var forrett, men neida, det kom ikke noe annet etterpå.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Jeg dro ikke, men var invitert i et bryllup hvor alle skulle bidra med litt mat samt ha med egen drikke. Hadde for så vidt vært ok om de presiserte at de ikke ville ha gaver, noe de ikke gjorde. Så fly+hotell+mat+vin+gave ble litt for dyrt akkurat der og da, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Mat: Bryllup der jeg var forlover (var totalt 25 gjester), og bruden visste at gravide ikke kunne spise spekemat. Jeg var 8 måneder på veg. Hva ble servert? joa, SPEKEBORD og myke oster. Og jeg ble ikke tilbudt noe annen mat, så endte opp med å spise potetsalat hele kvelden (noe jeg ikke utstår den dag i dag). Det rareste bryllupet er vel der brudgommen har sagt nei.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Det verste bryllupet jeg har vært i var på et bedehus, der vi satt ved bordet og hørte på taler i nærmere tre timer........
I scream for icecream! Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har vært i 3 bryllup på 1.5 år, og vettu, alle har vært helt nydelige! Kan ikke sette fingeren på noe galt ved noen av dem. Morsomt tråd da, og følger den gjerne siden jeg skal gifte meg neste sommer. Da vet jeg hvilke feller jeg ikke skal tråkke i. Grøt er notert. Haha! Ikke at det var et alternativ for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har vært to bryllup hvor HELE selskapet besto av taler, lysbilder, taler og litt mere taler. Ingen mingling og ingen musikk. I det ene av dem fikk vi to små avbrekk hvor vi så brudeparret danse brudevals, og et annet hvor vi kunne hente oss kaker. Men så var det mere taler hvor jeg tror at bare en av dem varte mellom 1 og 1,5 time. Holdt på å dø flere ganger. Men de var ikke de verste. Det verste våger jeg ikke fortelle om her inne da det er en mulighet for at bruden eller ei i familien hennes kan være her inne.
I scream for icecream! Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 #3: Fy søren så dårlig gjort! Sa du noe, eller? De må jo ha sett at du bare spiste potetsalat? Og det med at brudgommen svarte nei, må du nesten fortelle mer om. Jøss!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Lang dyr reise, ingen mat, ingen drikke, ingen kake. Selskapet var bare mingling og gavebord.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Utendørs alkoholfritt, vegetarbryllup, med store forventninger om dyre gaver der den eneste underholdningen besto av et ringspill i plast som gjestene kunne forlyste seg med og en kasettspiller som durte og gikk på plenen. Mulig det var tenkt at man skulle danse, men det var det ingen som gjorde. å danse med pensko på plenen fristet ikke så mange. Jeg gikk hjem etter et par timer. Da var jeg såpass sulten at jeg ikke orket å vente på skikkelig mat lengre. Etter å ha spist meg mett hjemme gikk jeg tilbake til selskapet, men der skjedde det fortsatt lite. Brudeparret hadde trukket innendørs med sine nærmeste venner mens famlie og andre venner ble overlatt til seg selv ute. For såvidt hyglige mennesker, men det er grenser for hvor lenge man gidde når man både er kald og sulten. De fleste gikk hjem i god tid før 22.00. Jeg tipper hele selskapet kom på omtrent 3000,- med 70 gjester, i tillegg til klær og spessialmeny for brudeparret og de som satt på deres bord.
Himmel og hav Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Vi var i et bryllup for en del år siden til et vennepar av oss. Jeg vet at foreldrene hans hadde mange sterke meninger om hvordan dette bryllupet skulle være, og at de hadde fått trumfet sne meninger gjennom på flere punkter. Bl.a lokale, mat og toastmaster. Selve vielsen var nydelig, og brudeparet reiste rett fra kirken til fotograf. Vi andre ble busset til rett til lokalet der selskapet skulle være. Lokalet viste seg å være et mørkt, dystert fagforeningslokale. Dørene inn til der vi skulle spise var stengt, og vi skulle da vente i en gang. Der var det 5 stoler på deling til 30-40 mennesker, ikke noe drikke, frukt eller annet, og det viste seg at det var 3 timer til middagen. Flere forsøkte å hente ut stoler fra spisesalen, men da ble vi nektet av brudgommens far. Etterhvert gikk flere av oss bort til en bensinstasjon i nærheten og kjøpte oss litt brus og en pølse, og fikk sitte på benkene der borte i festantrekk. Så var det tid for bryllupsmiddag. Toastmasteren var en gammel slektning, som dro den ene "sa brura" vitsen etter den andre, og var mer opptatt av å høre sin egen stemme enn å styre mat og taler. Maten var middelmådig, kald og i snaue porsjoner, men absolutt til å spise, sultne som vi var. Til sangene var det en ung gutt, presentert som slektas musikalske vidunderbarn, som skulle spille trekkspill, men som ikke kunneholde takten, telle vers eller hadde lært seg melodien på et par av sangene. Brudgommens far holdt en tale som varte i nærmere en halv time. Det er mulig den hadde tatt kortere tid om han ikke hadde vært litt på en snurr allerede... Etter dette var det dans, bar og kaker, og da ble det en hyggelig feiring, inntil brudgommens mor stanset folk i å forsyne seg med mer kake, for hun måtte jo ha noe til overs til etterpålaget! Så da ble det bensinstasjon og pølse igjen da...
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Det verste bryllupet jeg har vært i var på et bedehus, der vi satt ved bordet og hørte på taler i nærmere tre timer........ er vel strengt tatt ganske vanlig med mange taler?
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Det verste bryllupet jeg har vært i var på et bedehus, der vi satt ved bordet og hørte på taler i nærmere tre timer........ er vel strengt tatt ganske vanlig med mange taler? Joda, men når man sitter på pinnestoler i tre timer i strekk, så får man jaggu tresmak i ræva! Og - ikke alle trenger å si noe egentlig....Spesielt når innholdet i talen er så intern, at ingen andre enn brudepar og taler skjønner hva det dreier seg om..... Taler er fint nok det, om man porsjonerer dem opp litt..
catyn Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Det verste bryllupet jeg har vært i var et budsjett bryllup. Det kan jo bli fint det, men det ble spart inn på litt rare ting da. Fotograf er en av tingene di sparte inn på. Det valgte de å ikke ha. Venner tok bilder. ALLE bildene ble helt like. Bilen de hadde funnet til en billig penge kunne ikke kjøre hvis det regner (noe det gjorde ) Så brudeparet ble kjørt i bilen til mora mi ( som kom for å hente sønnen min som hadde vært ringbærer ) Hun hadde jo ikke vasket bilen engang! børstet febrilsk av setene mens hun sa at hadde jeg vist dette hadde jeg jo vasket bilen. Paret kranglet hele kvelden, og bruden satt ute i bilen med angst halve kvelden. Stereo anlegget streiket midt under brudevalsen. Gikk tidlig hjem for å si det sånn !
Hønemor30 Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 Bedehus bryllup her og, er vel det mest spesielle til nå. Alkoholfritt og koldtbord. Helt ordinært koldtbord med bla kyllinglår og kyllingvinger, grisete mat og spise i finstasen hehe...Men maten gikk ned, kakene også. Maten var det lite av, flere som gikk for å forsyne seg på runde to måtte gå å sette seg igjen med tom tallerken. Mange taler, interne taler fra venninner til bruda. En toastmaster som ikke visste hva oppgaven var og bare reiste seg å sa nå synger vi, hehe Grufull musikk, svært lite dans og forloveren til brudgommen dro på fest etter bryllupet, da vi dro hjem litt over ti hadde nesten all familie reist (vi var bare venner) alt..Ja også var det nesten tre timer med dødtid etter vielse,enda de hadde fotograferinga der vi var...
Mrs Smith Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Jeg dro ikke, men var invitert i et bryllup hvor alle skulle bidra med litt mat samt ha med egen drikke. Hadde for så vidt vært ok om de presiserte at de ikke ville ha gaver, noe de ikke gjorde. Så fly+hotell+mat+vin+gave ble litt for dyrt akkurat der og da, dessverre. Er det mulig !? Vet du om det var mange som meldte avbud ?
Mrs Smith Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Jeg var i er bryllup med altfor mange taler hele kvelden. Brudgom ens fam.elsket å høre sin egen stemme. Jeg overdriver ikke nå, men det var taler og lysbilder i 5 timer, så og si i strekk. Så var det tid for et par danser, så var sannelig bryllupet slutt ( hotell ) ble veldig langtekkelig. Derfor satte jeg grenser på taler i mitt eget bryllup, hyggelig med godord, men man kan si mye på kort tid
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Det verste jeg har opplevd er at en av bestekompisene til brudgommen slo ned kona si under festen. Hun hadde danset en dans med en av de andre gjestene, mannen hennes klikket og slo henne rett ned. Gjesten hun danset med er homofil og gift, så ikke noe klåing der. Vært mange episoder med det paret, han er i 40 årene og hadde sex med en 16 åring mens kona holdt på å føde deres tredje barn. De er utrolig nok fortsatt gift, hun ser alltid vettskremt ut.
NormaJean Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Var i ett bryllup i Østfold for ca 10-12 år siden hvor bruden hadde en skikkelig bløtkake kjole ala Dynastiet serien fra 80 tallet. Vielsen var forsåvidt kort og grei, ca 20-25 min. Så dro vi og skiftet ut av bunad og dro på festlokalet. Fikk sjokk, det var ett speiderlokale/velhus. Hang masse knuter, orienteringskart, plansjer om faun og flora osv på veggene. Mørk ubehandlet furu på alle flater gjorde lokalet svært dystert. Rare taler til bruden (tidl barnevernsbarn, så slekta var ganske snål) Med kaker (fra baker Hansen) så ble 2 5 liters dunker med hjemmebrent satt opp på bordet ved siden av kaffen, det var alkoholserveringen..... Hele greia var klein og flau. Brudeparet gikk forøvrig fra hverandre 2 måneder senere....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Jøss...mange skrekk brylluper her. Glad jeg ennå ikke har fått oppleve det, og håper inderlig at jeg ikke får opplever det. Men det var gøy å lese.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Jeg var i et veldig religiøst bryllup for noen år siden, det vil si brudgommens familie var meget religiøs - men i brudens familie var ingen religiøse bortsett fra henne. Det var ingen alkohol, ingen musikk, egentlig ingen ting som skjedde annet enn at alle menn i hans familie skulle reise seg og si "Gud er med dere", "Halleluja". Han hadde 5 brødre, 7 onkler og ellers stor familie. Det ble en lidelse for brudens familie. Brudeparet dro når klokken var 22 (kan jeg jo skjønne, for de hadde jo aldri sovet sammen før.. hehe). Og da dro alle gjestene en etter en også.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #21 Skrevet 9. februar 2012 Jeg dro ikke, men var invitert i et bryllup hvor alle skulle bidra med litt mat samt ha med egen drikke. Hadde for så vidt vært ok om de presiserte at de ikke ville ha gaver, noe de ikke gjorde. Så fly+hotell+mat+vin+gave ble litt for dyrt akkurat der og da, dessverre. Er det mulig !? Vet du om det var mange som meldte avbud ? Vet det var flere fra litt perifer vennegjeng som ikke dro langveisfra, da det ble litt styrete når en skulle ha med mat.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #22 Skrevet 9. februar 2012 Bryllupet var i og for seg fint. Det var veldig påkostet, over 100 mennesker til middag på en flott herregård. Men dessverre var det en sommerdag med 30 varmegrader, og antrekket var mørk dress... Først var det vielse i hagen. Vakkert og romantisk, men mannfolka begynte å trekke litt i snippen allerede da. Så skulle brudeparet ta bilder, og i mellomtiden var det meningen at gjestene skulle få rundt i den vakre hagen. Og det gjorde vi. Alt var bra...en stund. Og så begynte alle å bli akutt tørste i varmen. Ingen drikke var satt frem, og fotograferingen trakk ut i både en og to og tre timer. Til slutt sto det kø foran alle toaletter, der gjestene sto med hodet under springen. Og det var lang kø, for det var bare to tilgjengelige toaletter, de andre fantes enten på rommene eller i tilknytning til spisesalen, som var stengt inn til brudeparet kom. Det var så varmt at jeg måtte fukte papir og låse meg inn i en bås for å tørke svetten - og jeg hadde bare sommerkjole på! Innen middagen var klar satt alle mannfolkene med tunga ut av munnen og skjorten knepet opp til navlen. Bortsett fra dette var det et nydelig bryllup, men det ødela så mye at hele bryllupet egentlig ble ødelagt av det. Innen middagen var alle utsvettet, slitne og hadde vondt i hodet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #23 Skrevet 9. februar 2012 Da min onkel giftet seg var en hel gammeldags "landsby" leid inn for anledningen. Der skulle man overnatte, og feire en hel helg. Gammeldagse hus, med gammeldagse møbler. Hyggelig, men..... Vel... i gamle dager var folk kortere enn de er i dag. En del av sengene var altså nesten for barnesenger å regne, men folk klarte å sove der på et vis. Selv sov jeg bak i bilen til foreldrene mine. Det var nemlig regnet feil, og ingen seng til meg. Heldigvis var det midt på sommeren, og bilen var stor, så det gikk fint. Under selve festen opplevde jeg noe veldig traumatisk. En av servitørene jaktet hele tiden på meg for å få danse med meg. Jeg takket nei flere ganger, men han kom til stadighet tilbake. Ga mange klomplimenter som føltes upassende og litt på grensa til uanstendig. At jeg var så deilig og at kjolen min fremhevet formene mine på de rette stedene og slike ting. Det endte i at jeg gjemte meg på toalettet og var helt på gråten. Min mor hadde misforstått det hele, og trodde jeg hadde vært uhøflig. Tror han hadde sakt noe om at han bare ville være snill og danse med meg siden jeg satt alene. Min mor var veldig opptatt av at jeg alltod måtte oppføre meg korrekt. Derfor tvang hun meg ut for å danse med mannen, selv om jeg ikke ville det. Det skal sies at jeg var 13 år gammel og normalt ganske sjenert av meg. Mannen var sikkert bare noen og tyve men jeg husker han som gammel. Husker han var veldig tynn og høy, rødhåret, full av kviser, og veldig intens. Danset med han i to minutter, så rev jeg meg løs og løp gråtende vekk. Dagen etter fikk jeg masse kjeft fra alle for å ha laget en scene i bryllupet. Ellers var bryllupet fint nok. Det beste med hele greia var da det kom frem at bruden var rene trollet mot søsken og venner i oppveksten, og alltid har styrt sine kjærester med jernhånd, og at brudgommen ble rimelig nervøs i ansiktet etter som historiene fra fulle forlovere kom frem.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #24 Skrevet 9. februar 2012 Da min onkel giftet seg var en hel gammeldags "landsby" leid inn for anledningen. Der skulle man overnatte, og feire en hel helg. Gammeldagse hus, med gammeldagse møbler. Hyggelig, men..... Vel... i gamle dager var folk kortere enn de er i dag. En del av sengene var altså nesten for barnesenger å regne, men folk klarte å sove der på et vis. Selv sov jeg bak i bilen til foreldrene mine. Det var nemlig regnet feil, og ingen seng til meg. Heldigvis var det midt på sommeren, og bilen var stor, så det gikk fint. Under selve festen opplevde jeg noe veldig traumatisk. En av servitørene jaktet hele tiden på meg for å få danse med meg. Jeg takket nei flere ganger, men han kom til stadighet tilbake. Ga mange klomplimenter som føltes upassende og litt på grensa til uanstendig. At jeg var så deilig og at kjolen min fremhevet formene mine på de rette stedene og slike ting. Det endte i at jeg gjemte meg på toalettet og var helt på gråten. Min mor hadde misforstått det hele, og trodde jeg hadde vært uhøflig. Tror han hadde sakt noe om at han bare ville være snill og danse med meg siden jeg satt alene. Min mor var veldig opptatt av at jeg alltod måtte oppføre meg korrekt. Derfor tvang hun meg ut for å danse med mannen, selv om jeg ikke ville det. Det skal sies at jeg var 13 år gammel og normalt ganske sjenert av meg. Mannen var sikkert bare noen og tyve men jeg husker han som gammel. Husker han var veldig tynn og høy, rødhåret, full av kviser, og veldig intens. Danset med han i to minutter, så rev jeg meg løs og løp gråtende vekk. Dagen etter fikk jeg masse kjeft fra alle for å ha laget en scene i bryllupet. Ellers var bryllupet fint nok. Det beste med hele greia var da det kom frem at bruden var rene trollet mot søsken og venner i oppveksten, og alltid har styrt sine kjærester med jernhånd, og at brudgommen ble rimelig nervøs i ansiktet etter som historiene fra fulle forlovere kom frem. Uff, det var jo en fæl historie! Stakkars lille jente!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #25 Skrevet 9. februar 2012 Da min onkel giftet seg var en hel gammeldags "landsby" leid inn for anledningen. Der skulle man overnatte, og feire en hel helg. Gammeldagse hus, med gammeldagse møbler. Hyggelig, men..... Vel... i gamle dager var folk kortere enn de er i dag. En del av sengene var altså nesten for barnesenger å regne, men folk klarte å sove der på et vis. Selv sov jeg bak i bilen til foreldrene mine. Det var nemlig regnet feil, og ingen seng til meg. Heldigvis var det midt på sommeren, og bilen var stor, så det gikk fint. Under selve festen opplevde jeg noe veldig traumatisk. En av servitørene jaktet hele tiden på meg for å få danse med meg. Jeg takket nei flere ganger, men han kom til stadighet tilbake. Ga mange klomplimenter som føltes upassende og litt på grensa til uanstendig. At jeg var så deilig og at kjolen min fremhevet formene mine på de rette stedene og slike ting. Det endte i at jeg gjemte meg på toalettet og var helt på gråten. Min mor hadde misforstått det hele, og trodde jeg hadde vært uhøflig. Tror han hadde sakt noe om at han bare ville være snill og danse med meg siden jeg satt alene. Min mor var veldig opptatt av at jeg alltod måtte oppføre meg korrekt. Derfor tvang hun meg ut for å danse med mannen, selv om jeg ikke ville det. Det skal sies at jeg var 13 år gammel og normalt ganske sjenert av meg. Mannen var sikkert bare noen og tyve men jeg husker han som gammel. Husker han var veldig tynn og høy, rødhåret, full av kviser, og veldig intens. Danset med han i to minutter, så rev jeg meg løs og løp gråtende vekk. Dagen etter fikk jeg masse kjeft fra alle for å ha laget en scene i bryllupet. Ellers var bryllupet fint nok. Det beste med hele greia var da det kom frem at bruden var rene trollet mot søsken og venner i oppveksten, og alltid har styrt sine kjærester med jernhånd, og at brudgommen ble rimelig nervøs i ansiktet etter som historiene fra fulle forlovere kom frem. Uff, det var jo en fæl historie! Stakkars lille jente! Neida, egentlig ikke. Av all dritten jeg har opplevd er det knapt en toer på skalaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå