Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Alt for lenge. Sluttet først etter ca 10 mnd... Med neste vil jeg slutte etter ca seks mnd, før viljen er så sterk at det blir et slit av avvenne på natt....
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Avvenner når de får nok mat på dagen, dvs 3 måltider.
frk oktober Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Holdt på lenge, så sluttet vi, men begynte igjen da hun var 15 mnd... Ikke lurt. Holdt på en stund, men så ble det utrolig slitsomt, og veldig unødvendig. Tok ca en uke, så aksepterte hun at det var slutt på pupp om natta. Sover fint alene igjn nå :-)
Mikkemafian Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Sluttet når hun var 6 mnd. Da orket jeg ikke mer at oppvåkninger hver 2. time og litt sutting og så sove igjen, men hyling hvis jeg trakk meg unna.... Så da begynte jeg å tilby flaske hvis hun våknet om natten. Den ville hun ikke ha, og etter 3-4 netter sov hun gjennom;) Hun spiser fremdeles bare 2 måltider med fast føde, men får tillegg på flaske morgen og kveld.
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Hun har kuttet ut selv, faktisk! Først mistet hun interessen for puppen på dagtid. Hadde ikke tid til sånt lenger. Var ca 7 mnd. Hun begynte å sove igjennom natten da hun var 10 mnd. og nå siste uka er ikke kveldspuppen stas lenger. På morgenen har hun ikke tid heller... I kveld var første kvelden jeg ikke ammet, bare la henne i sengen sin, sang to sanger og gikk ut. Funket som bare det! Fantastisk! Hun er 14 mnd i morgen.
Kliko Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Så kort periode som mulig. Babyer som spiser normalt på dagtid trenger ikke mat på natta. Slutta ved rundt 3 mnds alder, fordi han da sov natta igjennom. Vekker ikke babyen for å gi mat nei. =p
Fire småtroll Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Jeg har fire barn og dårlig erfaring med nattavvenning, den ene jeg gjorde det med da han var ca 7 mnd fortsatte å våkne om natten og være våken alt fra 45 min til to timer helt til han var 1,5 år. Da er det bedre å amme i 10 min og sove videre altså... De tre andre ungene mine har fått pupp om natta helt til de har sovet rundt av seg selv. Har aldri vært noe stress da, de har sovet på vårt soverom i egen seng så jeg har bare løftet de over til meg, ammet i 10 min og løftet de tilbake i egen seng før alle har sovet videre til morgenen. De har begynt sover rundt uten å våkne om natten etter pupp når de var 4 mnd, 9 mnd og 15 mnd gamle. Nå er yngste 3 år om to dager og jeg savner den kosestunden i mørket midt på natten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå